X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook: 50% przekierowań pochodzi z mobilnej wersji serwisu

Facebook: 50% przekierowań pochodzi z mobilnej wersji serwisu

Firma Shareaholic opublikowała wyniki badań dotyczących przekierowań na strony internetowe z Facebooka. Okazuje się, że na przestrzeni kilkunastu miesięcy ogólny udział serwisu „rynku przekierowań” wzrósł o ponad 56%. Obecnie już 16% odwiedzin na stronach internetowych to efekt kliknięcia w link na Facebooku. Trzeba wszakże odnotować, że ten odsetek najwyższy był w listopadzie ubiegłego roku – wynosił wówczas ponad 17%.

Co więcej, 8% wszystkich przekierowań przypada na mobilną wersję serwisu. To oznacza, że połowa ruchu generowanego przez Facebooka odbywa się za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Warto zauważyć, że ostatnie miesiące to gwałtowny wzrost liczby przekierowań z mobilnego Facebooka na tle innych źródeł ruchu w sieci (197%).

fot. Shareaholic

fot. Shareaholic

Co to oznacza dla marketerów? Jak podkreślają autorzy badania, sukces na rynku mobilnym wymaga responsywnego designu, a także optymalizacji stron mobilnych.

Badanie przeprowadzono na próbie 250 mln użytkowników odwiedzających strony należące do 200 tys. wydawców obsługiwanych przez Shareaholic.

Powyższe dane dobrze korespondują ze statystykami przytoczonymi przez samego Facebooka. Przy okazji publikacji ostatniego sprawozdania finansowego spółka poinformowała, że z mobilnej wersji „fejsa” w skali miesiąca korzysta już 945 mln użytkowników, z czego 296 mln stanowią ci, którzy korzystają z serwisu wyłącznie w jego mobilnej wersji (mobile-only). Ponadto 53% przychodów reklamowych spółki pochodzi właśnie z reklamy mobilnej.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail