X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Mobile World Congress 2014: czego dowiedzieliśmy się od Marka Zuckerberga?

Mobile World Congress 2014: czego dowiedzieliśmy się od Marka Zuckerberga?Mark Zuckerberg

Na tegorocznych targach przemowę inauguracyjną wygłosił Mark Zuckerberg. Na scenie towarzyszył mu dziennikarz David Kirkpatrick, autor książki „Efekt Facebooka. Historia firmy, która łączy ze sobą świat”. Co zdradził mu Zuckerberg?

1. Internet.org liczy się najbardziej

Kilka dni temu Facebook kupił aplikację WhatsApp za 19 miliardów dolarów i o tym też chciał rozmawiać z jego CEO Krikpatrick. Jednak Zuckerberg szybko zmienił temat na Internet.org, który powstał z jego inicjatywy w sierpniu 2013 roku. Projekt ten, to współpraca Facebooka z sześcioma firmami, które zajmują się usługami mobilnymi (Nokia, Samsung, Qualcomm, Opera, MediaTek, and Ericsson). Celem grupy jest objęcie zasięgiem internetu 5 miliardów ludzi na całym świecie, m.in. poprzez mobilizowanie branży oraz rządów.

Zukcerberg przyznał, że Internet.org nie będzie przez długi czas przynosić zysków, jednak on chce kontynuować projekt. – Nie mam żadnego planu,dzięki któremu mogę dziś powiedzieć, że ten projekt będzie dobry dla Facebooka, ale mogę powiedzieć, że to na pewno będzie dobre dla świata – powiedział.

Zwrócił również uwagę na to, że kiedy założył Facebooka nie miał planu jego monetaryzacji. W przypadku Internet.org wierzy, że sukcesywne podłączenie wszystkich do sieci, w przyszłość będzie generować korzyści i zysk. Wspomniał też, że ponad 80 procent miejsc na świecie posiada dostęp 2G i 3G i wskazał na sukces Filipin jako przykład zwiększania wykorzystania Internetu. Zuckerberg widzi cały projekt bardziej jako krucjatę niż wyzwanie infrastruktury.

2. Zuckerberg stawia tylko na intensywną współpracę

Prowadzący zapytał, czego założyciel Facebooka chce od dostawców, którzy również tłumnie zjawili się na Mobile World Congress. Zuckerberg podkreślił, że Facebook szuka tylko kilku bardziej zaangażowanych partnerów. Jak powiedział – w przyszłym roku, tak naprawdę będziemy chcieli pracować z 3-5 firmami, które poważnie podchodzą do wprowadzenia darmowego dostępu do sieci w ich kraju.

3. Facebook minimalizuje użycie danych

Zuckerberg mówił o zakupie przez firmę startupu kompresji danych Onovo i wysiłkach jakie podjęto, aby aplikacje były bardziej efektywne w zakresie danych. Podjęto między innymi współpracę z Ericssonem aby otworzyć tzw. Laboratorium Innowacji na jego kampusie. To laboratorium ma pomagać twórcom aplikacji w dostosowaniu ich programów tak, aby używały mniej danych

4. Facebook nie wykorzysta danych z WhatsApp

W końcu powrócono do faktu przejęcia WhatsApp. Zuckerberg zwrócił uwagę na to, że wiadomości przekazywane przez aplikacje są usuwane zaraz po wysłaniu i podkreślił, że Facebook nie ma zamiaru zmieniać tego procesu. O tym jednak dopiero się przekonamy. Jak to ujął Andrew Couts z Ditigital Trends – Facebook nie stał się drugą, co do wielkości platformą reklamową na świecie, ignorując bogactwo danych. Dziwne by było, gdyby zaczął robić to teraz.

5. Facebook vs Snapchat

Kiedy członek widowni zapytał czy Facebook jest nadal zainteresowany Snapchatem, Zuckerberg nie wydawał się być tym zachwycony. Kiedy Kirkpatrick powtórzył pytanie, twórca Facebooka odpowiedział tylko: – Nie, po czym zaśmiał się i powiedział, że skoro Facebook, dopiero co kupił WhatsApp, nie jest na razie zainteresowany innymi firmami.

6. Monitoring NSA nadal jest punktem spornym

W tej kwestii nie powiedziano nic nowego. Zuckerberg wspomniał jak bardzo sfrustrowany był, kiedy dowiedział się o zachowaniu rządu. Naprawdę uważam, że całej tej sprawy można było uniknąć – powiedział.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail