X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Nowy wygląd Twittera. Kopia Facebooka?

Nowy wygląd Twittera. Kopia Facebooka?

Co się zmieniło?

Nowy wygląd Twittera pojawia się u losowo wybranych użytkowników. Do najbardziej rzucających się w oczy zmian należy nowo wprowadzone zdjęcie w tle oraz obraz profilowy przesunięty do lewej strony. Pod zdjęciem w tle znajdziemy teraz takie zakładki jak: liczba opublikowanych tweetów, obserwujący, obserwowani, ulubione tweety, listy, a także nowo wprowadzona kategoria − zdjęcia/video. Zalecany rozmiar nagłówka został zwiększony do 1500×500 pikseli (z 1252×656), natomiast maksymalny rozmiar pliku to 5 MB. Użytkownicy, którzy znaleźli się w grupie testującej nowy wygląd, widzą w tej wersji również inne profile.

Nowy wygląd zaangażuje wizualnie

Ten design kładzie nacisk na obrazy i karty treści, których wielkość może się dynamicznie zmieniać. Tweety są większe, a te które zawierają multimedia mają lepszą widoczność i są promowane w pierwszej kolejności. Publikacje innych użytkowników nie są jednak ułożone chronologicznie. Wygląd ten zatem zdecydowanie odchodzi od stricte pionowej osi czasu. Teraz w centralnej części możemy widzieć w zależności, od tego co chcemy – tweety innych użytkowników lub podgląd profili. Dzięki tym zmianom, użytkownicy będą mogli intuicyjnie przenieść swoje zwyczaje z innych platform społecznościowych na Twittera.

Marki, które prowadzą tam działania marketingowe, po wprowadzeniu nowego wyglądu, będą miały jeszcze więcej możliwości. Ich strategie będą koncentrować się głównie na tworzeniu contentu wizualnego (filmów i obrazów), który jak wiemy skutecznie przyciąga potencjalnych klientów, w tym przypadku „obserwujących”.

fot. mashable.com

fot. mashable.com

Wszystko według planu

Niespełna tydzień przed wprowadzeniem nowego wyglądu Twitter opublikował swoje pierwsze podsumowanie finansowe, po tym jak w zeszłym roku wszedł na giełdę. Jak czytamy z reportu (dostępny pod adresem) w czwartym kwartale zeszłego roku Twitter odnotował stratę w wysokości 511,5 miliona dolarów (netto). Dla porównania, za ten sam okres w 2012 roku strata ta wynosiła tylko 8,7 mln dolarów. Przychody serwisu jednak mimo wszystko powiększyły się o 116% i wyniosły w czwartym kwartale 242,7 mln dolarów. Serwisowi przybywa użytkowników, jednak proces ten odbywa się zbyt wolno. Jak komentuje CEO Twittera, Dick Costolo, firma chce teraz poprawić doświadczenie nowych użytkowników, szczególnie w odniesieniu do urządzeń mobilnych. Celem jest również umożliwienie rozmów prywatnych i publicznych między użytkownikami oraz publikowania większej liczby filmów i zdjęć. Jednym słowem, Twitter ma również angażować wizualnie.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail