X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

6 porad pomagających efektywnie promować się na Facebooku

Promocja na Facebooku kosztuje coraz więcej, dlatego tak ważne jest, by rozsądnie rozporządzać budżetem reklamowym i jak najefektywniej wykorzystywać produkty reklamowe Facebooka. Kilku cennych wskazówek dla marketerów postanowił udzielić Socialbakers.

6 porad pomagających efektywnie promować się na Facebooku

„6 Tips For Driving Facebook Advertising Performance” to tytuł publikacji przygotowanej przez Socialbakers. Jej autorzy postawili sobie za cel wzbogacenie wiedzy marketerów o kilka praktycznych rad dotyczących efektywnego korzystania z reklam na Facebooku.

To niejako odpowiedź na rosnące potrzeby marketerów, którzy są zmuszani przez Facebooka do inwestowania coraz większych środków w płatne usługi reklamowe. Kolejne modyfikacje w algorytmie filtrowania treści przynoszą w zasadzie tylko jeden skutek – spadek zasięgu organicznego postów publikowanych na fan page’ach. Ma to przełożenie na wyniki finansowe Facebooka – spółka stale zwiększa przychody z tytułu reklamy – w IV kwartale 2013 r. wyniosły 2,3 mld dolarów, czyli o ponad 500 mln dolarów więcej niż w III kwartale 2013 r. i przeszło 1 mld więcej niż w analogicznym okresie 2012 r.

Jakie rady dla marketerów mają eksperci z Socialbakers?

Przystosuj się do zmian

Zmiany w panelu reklamowym Facebooka to żadna nowość – serwis regularnie dopracowuje ofertę reklamową. Najświeższe zmiany wprowadzono ledwie kilka tygodni temu. W ich wyniku zmodyfikowano strukturę kampanii, bowiem pojawił się nowy element – grupy reklam. W ten sposób dwupoziomowa struktura przeobraziła się w trzypoziomową. Na szczycie struktury figuruje oczywiście sama kampania i jej cel (wejścia na stronę www, polubienia fan page’a, liczba ściągnięć aplikacji). Pośrodku znajdują się wspomniane grupy reklam. Każda z nich grupuje reklamy targetowane do tego samego odbiorcy. W ten sposób, porównując ze sobą wyniki osiągane przez poszczególne grupy, marketer może łatwo porównać efektywność poszczególnych kryteriów targetowania. Na dole struktury pozostają naturalnie same reklamy.

fot. Facebook

fot. Facebook

Różne cele, różne mierniki

Każda kampania ma określony cel, który wymaga przyjęcia określonych mierników efektywnościowych. Obecnie panel reklamowy Facebooka umożliwia określenie jednego spośród ośmiu potencjalnych celów, odnoszących się do postów, samego fan page’a, strony www, mobilnej aplikacji, wydarzenia czy ofert.

Poszczególne cele wymagają różnych wskaźników efektywnościowych (KPIs). Można je podzielić na 3 zasadnicze grupy. Pierwszą z nich stanowi sam budżet, który przeznaczono na daną kampanię. Drugą grupę stanowią wskaźniki pokazujące stosunek efektów kampanii do poniesionego kosztu (tzw. cost-to-performance metris). Najbardziej rozpowszechnione to cost-per-click (CPC), cost-per-mille (CPM), cost-per-action (CPA) czy cost-per-like (CPL). Ostatnią grupę wskaźników efektywnościowych stanowią liczby odnoszące się do osiągniętych wyników w postaci ilości polubień, wyświetleń, współczynnik klikalności (CTR) czy konwersji.

fot. Socialbakers

fot. Socialbakers

Promowanie postów to nie tylko zwiększanie zasięgów

Część marketerów decydując się na promowanie konkretnych postów skupia się na wyłącznie na zwiększeniu zasięgu. Zdaniem ekspertów Socialbakers to nie zawsze właściwa taktyka. Równie ważne może być maksymalizowanie takich wskaźników jak współczynniki klikalności, zaangażowania czy interaktywności.

Zwiększony zasięg z pewnością będzie celem dla tych marketerów, którzy za cel kampanii postawili sobie zwiększenie świadomości marki. Z drugiej strony, zasięg nie będzie miał tak wielkiego znaczenia, jeśli celem będzie otrzymanie wartościowego feedbacku od obecnych klientów marki. Jak podkreślają eksperci Socialbakers, kluczem do sukcesu jest zrozumienie, że zasięg to tylko jeden ze wskaźników, które należy brać pod uwagę przy promocji konkretnych postów.

Bez dobrego harmonogramu ani rusz

Przy wykupywaniu reklam należy pamiętać o tym, by określić dokładnie w które dni tygodnia, a także w których porach dnia mają być wyświetlane reklamy. Oczywiście przed ustaleniem harmonogramu marketerzy muszą dysponować dokładną wiedzą na temat przedstawicieli danej grupy docelowej, ich przyzwyczajeń, tak by „wstrzelić” się ze swoimi komunikatami w pory największej aktywności targetu. Wraz z wprowadzeniem przez Facebooka nowej struktury kampanii, należy pamiętać że poszczególne grupy reklam można wyświetlać o różnych porach, w różne dni.

Dobrze dobrany harmonogram wyświetlania reklam to efektywniejsze wykorzystanie budżetu i w konsekwencji lepsze efekty samej kampanii.

Właściwy komunikat, właściwy obiorca

Dobranie odpowiednich kryteriów targetowania to jeden z najważniejszych etapów przy tworzeniu kampanii na Facebooku. Szefowie serwisu doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego zadbali o to, by kryteria były różnorodne i by było ich jak najwięcej. Obecnie zawężanie grupy docelowej naszych komunikatów może odbywać się w oparciu o takie kategorie, jak płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania, status prywatny, język, wiek, poziom edukacji czy miejsce pracy.

Co więcej, kryteria targetowania można swobodnie łączyć ze sobą, dzięki czemu docelowa grupa odbiorców reklamy będzie bardziej sprecyzowana i dzięki temu potencjalnie bardziej zainteresowana treściami marki czy nią samą. Takie prowadzenie kampanii realnie przekłada się na jej wyższą efektywność.

Coś nie działa? Przerwij to!

Eksperci Socialbakers radzą, by nie zastanawiać się ani chwili w przypadku, gdy określone reklamy nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. W takiej sytuacji należy próbować innych rozwiązań, testować, eksperymentować. W przeciwnym wypadku będziemy tylko marnowali środki z budżetu.

Monitoring reklam umożliwiają oferowane na rynku narzędzia, dzięki którym cały proces jest zautomatyzowany i dostarcza marketerowi bardzo wartościowe informacje w bardzo krótkim czasie.

Pełna wersja poradnika Socialbakers dostępna tutaj.

  • Sylwester Budzelewski

    „Wraz z wprowadzeniem przez Facebooka nowej struktury kampanii, należy pamiętać że poszczególne grupy reklam można wyświetlać o różnych porach, w różne dni.” – albo jestem ślepy, albo tej opcji u siebie nie mam. Ewentualnie opcja numer trzy: zapoznałem się z tym raportem w wersji oryginalnej i czy przypadkiem nie jest tak, że owo „Precise Ad-Set Scheduling” nie jest funkcją dostępną w Ad Managerze Socialbakers? Bo właśnie na to wskazują screeny.

    • Artur Kawik

      To dziwne, bo akurat pierwszy obrazek pochodzi od Facebooka i pokazano go właśnie przy okazji wprowadzania zmian w strukturze kampanii – jak byk, że tak powiem :), stoi tam: „You can set a budget and a schedule for each of your ad sets, and organize each set by audience segment”…

  • Jak to powiedział Henry Ford „You can’t build a reputation on what you are going to do” (1951). Na kotkach i kawce trudno zdobyć zaufanie klientów, nie mówiąc już o wpływie na konwersję. A jednak jest Cat in Berlin http://edwin-zasada.pl/cat-in-berlin-koci-biznes-na-instagramie/ i pytanie, czy to, co rozpowszechniane oparte jest na rzetelnych statystykach czy na własnych heurystykach? W email makretingu spotykamy przykładowo lighbox or not to lightbox, gdzie przeciętny użytkownik i amator powie, iż to irytująca forma komunikacji z odbiorcą, skutecznie zniechęcająca go do pozostawienia adresu email. Doświadczenia blogerów, firm etc. mówią inaczej. Nawet 1375% (sic!) wzrostu liczby subksrybentów na tej, powszechnie uznanej za agresywną i nachalną, formie komunikacji. Co więc rzeczywiście okazuje się najbardziej skuteczne na Facebooku? I tu wracamy do Forda….On what shoud we build our reputation then?

  • Cassandra43

    Ja myślę, że jednak zawsze najważniejsze jest, aby nie skupić się na jednym narzędziu komunikacji z klientem. Chyba w bardzo nielicznych przypadkach jeden rodzaj reklamy jest w stanie dotrzeć do wszystkich potencjalnych klientów. Dobrze, że piszesz o eksperymentowaniu, poszukiwaniach – tak, trzeba znaleźć złoty środek :) W moim przypadku okazało się nim połączenie facebooka z marketingiem sms. Facebook oferuje mi bardziej atrakcyjną formę przedstawienia postów, ale to sms jest tą szybką i skuteczną drogą. A i obsługa tego ostatniego jest obecnie bardzo prosta (korzystam z http://serwersms.pl/). Póki co, jestem zadowolona z takiego połączenia :)

  • Paulina Karaszko

    korzystaj z FaceFans i zdobądź znajomych na swoim koncie lub fanów na fanpage!

    Dzięki FaceFans masz możliwość zdobycia wielu nowych (realnych!) znajomych na swoim profilu lub nawet do 10 tys. fanów na fanpage!

    Link do programu – http://facetools.pl/pozyskiwacz/ttik3sc

  • Melera

    Moim zdaniem najlepsza zasada to nie narzucać się. Strasznie mnie denerwują polubione profile, na których co kilka godzin pojawia się jakaś informacja, często bez celu. Nie lubię też prywaty. Sam teksty też przestaje być ciekawy. Jedna firma z Trojmiasta nagrała kilka filmikow reklamowych z firmą Videorelacja, na których prezentują w zabawny sposób swoją pracę. Ładna oprawa plus dobry pomysł zaowocowały nowymi polubieniami.

  • Suriko

    Promowanie na Facebooku jest w obecnych czasach doskonałym źródłem rozgłosu. Polecam agencję, znającą się na reklamie w social mediach http://greenparrot.pl/oferta/marketing-w-social-media

  • Venom
  • Tomasz Vel Nel

    https://www.facebook.com/FCBarcaLike/ zapraszam na nowy funpage

  • Dawid Witych

    Merytorycznie, na wysokim poziomie, do znawców tematu :)

    Jeśli kogoś interesuje wiedza od podstaw – jak zrobić pierwszą kampanie na facebooku polecam to http://webmetro.pl/poradnik/reklama-na-facebooku/

  • tu jest promowanie na facebooku https://www.facebook.com/promowanie/

    dobry adres fajna stronka

  • Cezary Prusinowski

    Jeśli jesteś zainteresowany realnymi przychodami miesięcznymi na stopniu, jaki sam wypracujesz to wystarczy, że do mnie napiszesz.
    Jeśli pierwsza wiadomość Cie nie przekona, zawsze możesz zrezygnować!
    https://www.facebook.com/czerp.korzysci/

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail