X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Co mówi Prawo Zuckerberga i czy ono faktycznie działa?

Co mówi Prawo Zuckerberga i czy ono faktycznie działa?

Prawo Zuckerberga to założenie, że udostępnienia użytkowników rosną postępowo w czasie. 6 lat temu, CEO Facebooka powiedział:

I would expect that next year, people will share twice as much information as they share this year, and next year, they will be sharing twice as much as they did the year before.

Spodziewam się, że w przyszłym roku, ludzie będą udostępniać dwa razy więcej informacji niż w tym roku, a za rok, będą udostępniać więcej niż w roku poprzednim.

Formułę można zatem przedstawić za pomocą wzoru Y = C * 2^X, gdzie X to czas, Y ilość udostępnień, a C to stała.

Dziś, po kilku latach, posiadając zebrane dane można sprawdzić, czy Prawo zadziałało. Żeby było ciekawiej, Socialbakers zasadę tę zastosowało nie do prywatnych użytkowników, ale do marek. Pod uwagę wzięto losowo dobraną próbę stron marek, które publikowały posty przez ostatnie 3 lata. Oto, co zaobserwowano:

the-average-number-of-brand-posts-is-levelling-off-1-

Jak widać, od 2010 do 2012 roku liczba udostępnień z każdym rokiem rośnie dwukrotnie. Zatem Prawo Zuckerberga sprawdza się. Jednak w 2013 roku, wzrost spowolnił. Teoria trochę się załamuje, chociaż nie powinno to oczywiście odwracać naszej uwagi od rosnącej ilości udostępnionych postów (wzrost z 5 do 42 punktów na miesiąc).

W analizie założono, że powodem był tak zwany „punkt zwrotny” w mediach społecznościowych. Ponieważ, co raz więcej marek (i prywatnych użytkowników) zamieszczało treści, w końcu, częstotliwość udostępniania osiągnęła limit. Oznacza to, że ruch na stronach marek i prywatnych użytkowników osiągnął granicę nasycenia, kiedy większość zaczęła publikować tylko 1-2 posty dziennie. W tej chwili, marki powinny udostępniać od 1 do 3 postów dla maksymalnego zaangażowania.

Zatem Mark Zuckerberg dobrze przewidział przyszłość udostępniania – przynajmniej jeśli chodzi o strony marek. W latach 2010-2012 odnotowały one gwałtowny wzrost, aż do osiągnięcia szczytu i ustabilizowania się w 2013 roku i w późniejszych latach. Dziś News Feed to masa ogłoszeń, promowanych postów, postów użytkowników i różnych firm czy fan page’y. Obecnie ważna staje się zatem nie ilość, ale jakoś contentu publikowanego przez markę. Pytanie brzmi – co zostanie kliknięte, a co zignorowane?

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail