X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

PolskiBus coraz bardziej zapracowany na Facebooku

PolskiBus coraz bardziej zapracowany na Facebooku

Wedle lutowego raportu Socialbakers na temat polskiego Facebooka, najpopularniejszą branżą na polskim Facebooku jest FMCG. Profile zaliczone do tej kategorii zgromadziły łącznie ponad 15 mln fanów. Na dalszych miejscach uplasowały się kategorie „Napoje” oraz „E-commerce”. Co ciekawe, ranking Socialbakers jest pod tym względem mocno rozbieżny z analogicznym rankingiem Sotrendera, w których najpopularniejszymi branżami na polskim Facebooku są „Muzyka”, „E-commerce” oraz „Sport”, przy czym warto dodać, że liczba fanów fanpejdży muzycznych przekracza wg metodologii Sotrendera 32 mln. Różnica może być również podyktowana faktem, iż Sotrender nie wyróżnił w swoich badaniach osobnej kategorii „FMCG”.

Największe profile mają średnio milion fanów

Jeśli chodzi o popularność poszczególnych profili, godna odnotowania jest średnia liczba fanów dla 20 najpopularniejszych stron. Wynosi ona już ponad 1 mln fanów. Analogiczna statystyka dla YouTube to średnio ponad 16 tys. subskrybentów, a na Twitterze – tylko nieco ponad 3 tys. obserwujących.

W rankingach popularności nie odnotowano żadnych zmian – przewodzi Play, przed Orange Polska, Plusem, Allegro i Tymbarkiem. Status quo również w branży medialnej, gdzie liderem jest Radio ESKA, wyprzedzając MTV Polska oraz MTV.

Facebookowicze polubili pizzę od Guseppe

Najbardziej angażującym profilem lutego był fan page Audi Polska. To już kolejne tego typu wyróżnienie w przypadku tej strony. Po kilkumiesięcznej absencji do czołówki wrócił również fan page Nissana, z kolei 5. miejsce utrzymała Lancia. Prawdopodobnie największym wygranym jest jednak znana marka pizz mrożonych – Guseppe. Profil Pizza Guseppe odnotował gigantyczny wzrost zaangażowania w stosunku do stycznia – aż 1074%! Dzięki temu znalazł się na 4. pozycji w zestawieniu.

PolskiBus: szybko, tanio… społecznościowo?

Nowy gracz pojawił się również w rankingu najbardziej responsywnych marek. Jest nim świętujący w ostatnich kilkunastu miesiącach spore sukcesy na polskim rynku przewoźnik autobusowy – PolskiBus. Administratorzy profilu tej marki odpowiedzieli w lutym (po odjęciu liczby postów bez odpowiedzi) na prawie 450 pytań facebookowiczów. Oczywiście jak co miesiąc kategorię tę zdominowały marki telekomunikacyjne. Jak zwykle na czele znalazł się Orange, wyprzedzając Plusa i T-Mobile PL. Spośród pięciu wyróżnionych marek, również do Orange należy palma pierwszeństwa pod względem ilości odpowiedzi, a także (wraz z plusem) współczynnika responsywności, czyli odsetka postów użytkowników, które spotkały się z reakcją marki.

Przykład trzech postów, które zgromadziły w lutym najwięcej interakcji po raz kolejny pokazuje, że komunikacja nie musi wcale być nierozerwalnie związana z marką, by nakłonić użytkowników do skomentowania lub polubienia wpisu. Wręcz przeciwnie – po raz wtóry przekonujemy się, że proste gry i zabawy mogą być skutecznym „wabikiem” dla szukających niejednokrotnie jakiejkolwiek rozrywki facebookowiczów. W minionym miesiącu powyższą uwagę można odnieść do postów opublikowanych na profilach Góralków i Plusa.

Poniżej lutowa infografika od Socialbakers.

fot. Socialbakers

fot. Socialbakers

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail