X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Polskie marki na Instagramie – wybraliśmy najciekawsze profile

Polskie marki na Instagramie – wybraliśmy najciekawsze profile

reklama


Moda

Na Instagramie dominują przede wszystkim brandy modowe i odzieżowe. Nic w tym dziwnego – to właśnie produkty tej branży można najłatwiej i najatrakcyjniej pokazać na obrazku. Spośród dużej liczby marek, do wyróżniających się należą przede wszystkim Local Heroes (56 817 fanów), Plny Lala (35 512), Mishbv (34 512), Aloha From Deer (29 480) oraz DeeZee Polska (29461). Strategia działania każdego z wymienionych profilów jest bardzo podobna – wszystkie opierają się na bardzo dobrych zdjęciach, na których główną rolę odgrywa produkt uwieczniany w różnorodnych sceneriach.

1. Local Heroes – instagramowy bohater
Local Heroes to brand, który osiągnął na Instagramie największą popularność. Do tej pory opublikowano na nim 1023 posty promujące nie tylko odzież, ale także określony tryb życia. Na zdjęciach widzimy przede wszystkim ludzi cieszących się drobnymi rzeczami, podróżujących, po prostu aktywnych. Profil prowadzony jest bardzo konsekwentnie: regularnie (co najmniej dwa posty dziennie), dobre jakościowo, atrakcyjne zdjęcia utrzymane są w podobnej tonacji.

Fot. Instagram/localheroes

Fot. Instagram/localheroes

Również zaangażowanie fanów należy do wysokich – niemal każdy post ma kilka tysięcy lików. Co ciekawe, większą popularnością cieszą się posty publikowane na Instagramie niż na Facebooku (marka publikuje na obu profilach te same zdjęcia). Dla przykładu: jeden z postów na Instagramie osiągnął 3740 polubień, na Facebooku – 368.

Jeśli organizowane są konkursy, dotyczą przede wszystkim możliwości zdobycia ubrań i polegają na opublikowaniu zdjęcia i otagowaniu go.

2. Reserved – niewielka liczba fanów, ale duży potencjał
Warto wymienić także Reserved, które zgromadziło jedynie 2 843 fanów, lecz mimo znacznie mniejszej popularności, estetyka i różnorodność publikowanych zdjęć jest imponująca. Marka personalizuje posty, udostępniając zdjęcia z kulis działania czy pokazów mody. Uwagę przyciągają także treści dotyczące m.in. backstage zagranicznych sesji zdjęciowych. Mimo jakości postów, liczba lików czy komentarzy na profilu nie jest wysoka (ok. 50). Podobnie jak Local Heroes, Reserved prowadzi tożsamy profil na Facebooku.

Fot. Instagram/reservedbrand

Fot. Instagram/reservedbrand

3. Dee Zee – ciekawe zdjęcia ciekawych butów
Bardzo dużą popularnością cieszy się także sklep internetowy DeeZee istniejący na polskim rynku od 2005 r. Marka słynie przede wszystkim ze sprzedaży butów. Właśnie one są głównymi bohaterami prowadzonego na Instagramie profilu, który zgromadził już 29461 fanów od początku istnienia na tym portalu (…). Zadziwia także aktywność twórców profilu – publikowane są one kilka razy dziennie, co daje w efekcie kilkaset postów miesięcznie. Co więcej, spotyka się to z pozytywną reakcją fanów – wpisy zdobywają zazwyczaj kilkaset lików.

Publikowane zdjęcia przedstawiają, oprócz butów, także ubrania, kulisy pracy w DeeZee, pokazy mody, sesje zdjęciowe czy celebrytek noszących produkty marki (m.in. Aneta Zając, Zofia Ślotała, Julia Kuczyńska). Istotne jest to, że marka konsekwentnie przypomina o swoich pracownikach, miejscu działania czy kolejnych etapach w rozwoju – znamy twarze teamu DeeZee i wiemy, jak wyglądają biurka, przy których pracują.

Fot. Instagram/deezeepl

Fot. Instagram/deezeepl

Profil na Instagramie nie obfituje w dużą liczbę konkursów czy akcji, są one organizowane sporadycznie. Jeden z konkursów składał się z kilku etapów i polegał na: stworzeniu stylizacji z butami DeeZee oraz ubraniami Mohito oraz umieszczenia jej zdjęcia na Instagramie z hashtagami #deezeepl, #@mohitofashion i #deezeeimohitoinspiruje. Autorka najlepszego kolażu wygrywała produkty obu marek. Profil pełni przede wszystkim funkcję tradycyjnej tablicy ogłoszeń dotyczących aktualnych promocji. Jedną z wielu takich informacji była ta dotycząca wspólnej akcji zniżkowej Dee Zee oraz sklepu Cubus.

DeeZee wykorzystuje na Instagramie prostą zasadę (czy też stereotyp): utrwala w kobiecie przekonanie, że do szczęścia potrzebuje wielu par butów. „There’s no such things as too many shoes” – uzmysławia w jednym z postów. Podobną prawdą marka kieruje się, prowadząc profil na Facebooku.

Produkty FMCG

Nałęczowianka – butelka wody w Zjednoczonych Emiratach Arabskich
Podczas gdy globalne brandy FMCG okupują Instagram, polskie wydają się nie przywiązywać do niego wagi. Obecny na nim jest Red Bull Polska oraz Nałęczowianka. Historia instagramowego profilu tej wody mineralnej rozpoczęła się wraz z jej wejściem na rynki arabskie. Producent skupia swoje działania przede wszystkim na promocji w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, okrzykując ją jedną z najlepszych wód w Europie. W opisach postów dodaje: „jeśli naprawdę troszczysz się o swoje zdrowie, Nałęczowianka jest wodą, którą powinieneś mieć przy sobie zawsze”. Właśnie na komunikatach dotyczących zdrowego trybu życia marka opiera swoje działania na Instagramie.

Fot. Instagram/naleczowianka

Fot. Instagram/naleczowianka

Głównym bohaterem zdjęć jest oczywiście butelka wody, fotografowana w wielu sceneriach, np. na tle polskich pejzaży czy arabskiej architektury. Marka nie zapomina także o promocji miejscowości, w której rozlewana jest woda – zdarza się, że na profilu pojawiają się zdjęcia Nałęczowa.
Profil powstały w grudniu 2012 r. (prowadzony w całości po angielsku i częściowo arabsku) na którym pojawiło się do tej pory 435 postów, śledzi 851 fanów.

Działania na Instagramie są całkowicie odrębne od tych prowadzonych na Facebooku. Te bowiem kieruje się do polskiego odbiorcy.

Pages: 1 2

  • brakuje jeszcze Naszego profilu ;) http://instagram.com/nexteriopl

  • Marcin Wesołowski

    W sumie InstaDruk bardzo fajnie funkcjonuje na instagramie. Nawet mi nieraz zdjęcia prywatne lajkują co uważam za bardzo ciekawą technikę. Znalazłem jeszcze tych 6 przykładów http://brandpro.pl/marki_na_instagramie_6_ciekawych_profili i równie ciekawe :> Ale Plus robi i tak najgorszą robotę z takich znanych marek…

  • Ola

    Uwielbiam Instagram za jego możliwości i prostotę. Obecnie ludzie zdecydowanie większą uwagę przykładają do aspektów wizualnych, dlatego ta aplikacja to świetne miejsce na budowanie wizerunku wśród internautów. Oczywiście pod warunkiem, ze robione jest to z głową. Polecam również aktualny materiał na ten temat jeśli kogoś zainteresowała tematyka http://mediait.pl/budowanie-marki-na-instagramie/

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail