X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook kupuje aplikację fitnessową Moves

Facebook kupuje aplikację fitnessową Moves

reklama


Instagram, WhatsApp, Oculus VR to najważniejsze zakupy portalu Marka Zuckerberga. Od kilku dni dołączył do nich startup Moves, o czym poinformowała załoga fińskiego przedsiębiorstwa na swoim blogu. Podobnie jak to miało miejsce w przypadku poprzednio nabytych firm, także i Moves ma zachować niezależność a projekt i aplikacja będą odrębnie rozwijane. Nie znane są szczegółowe cele, jednak wiadomo, że aplikacja ma być ulepszana a zespół odpowiedzialny za Moves ma być również zaangażowany w prace nad usługami Facebooka.

fot. moves-app.com

fot. moves-app.com

Moves jest dziełem fińskiej firmy ProtoGeo Oy. Poprzez wykorzystanie akcelerometru oraz modułu GPS w smartfonie sprawdza się idealnie do monitorowania i śledzenia naszej aktywności fizycznej. Moves rejestruje między innymi: chód, bieg lub jazdę na rowerze użytkownika i na podstawie pokonanych kilometrów wylicza liczbę spalonych kalorii. Innowacyjność aplikacji polega na jej ciągłym gromadzeniu informacji i rozpoznawaniu sposobu przemieszczania się użytkownika. Do tej pory aplikacja była dostępna w wersji dla systemów Android i iOS.

Nowy kierunek Facebooka: Mobile!

Obaj kontrahenci nie zdradzili szczegółów dotyczących transakcji oraz jej ceny. Komentarze w internecie potwierdzają jednak, że prawdopodobnie Facebook zmierza w kierunku technologii mobilnych, które już stanowią ważny filar strategii firmy. Facebook pochwalił się, że miesięcznie ma ponad miliard użytkowników mobilnych, w tym 341 milionów użytkowników, którzy odwiedzają go tylko na urządzeniach przenośnych. To zdecydowanie najwyższe wyniki spośród wszystkich portali społecznościowych.

Czytaj więcej:
girl-mobile-facebook-like
Facebook bije kolejne mobilne rekordy

Niesłabnącą popularnością cieszy się też komunikator WhatsApp, który osiągnął już liczbę 500 milinów zarejestrowanych użytkowników, w tym 465 mln aktywnych. Nowy kurs największego portalu społecznościowego wydaje się więc być nieprzypadkowy. To rynek mobilny ma generować docelowo coraz więcej dochodów dla Facebooka.

  • Asia

    Mądre posunięcie, od jakiegoś czasu panuje przecież moda na aktywność fizyczną i co ważniejsze, na publikowanie swoich osiągnięć w sieci.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail