X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Ruch z social media na strony www: jakość już znamy, jak jest z ilością?

Ruch z social media na strony www: jakość już znamy, jak jest z ilością?

Niedawno przytaczaliśmy na łamach SOCIALPRESS wyniki badań firmy Shareaholic, z których wynikało, że najlepszy jakościowo ruch na stronach www (mierzony ilością czasu spędzanego przez internautów na odwiedzanych witrynach) spośród wszystkich mediów społecznościowych generują YouTube oraz LinkedIn. Tym razem czas na prezentację danych czysto ilościowych. Które social media generują największy ruch w internecie?

Facebook powiększa przewagę

Ciężko mówić tutaj o zaskoczeniu – z danych Shareaholic jasno wynika, że bezkonkurencyjny na tym polu pozostaje Facebook, do którego należy 21% „rynku”. Na koniec lutego odsetek był niższy i wynosił 16%. W ciągu dwóch miesięcy, jakie upłynęły od poprzedniego badania, na 2. miejscu umocnił się Pinterest, który wygenerował ponad 7% łącznej liczby odwiedzin na stronach www pochodzących z mediów społecznościowych. Podium zamyka Twitter, z bardzo niewielkim, bo 1-procentowym udziałem w rynku.

fot. Shareaholic

fot. Shareaholic

Jak podkreślają autorzy badania, sukces Facebooka jest tym większy, że przecież jest on stale, a szczególnie w ostatnich miesiącach, poddawany ostrej krytyce z uwagi na konsekwentne ograniczanie zasięgu. Wyniki badań pokazują jednak, że marki wciąż mogą mocno skorzystać na obecności w serwisie, kierując użytkowników na swoje witryny. Facebookowicze w dalszym ciągu uwielbiają klikać w linki udostępniane przez innych użytkowników oraz przez brandy.

Najwięcej nie znaczy najlepiej

Co ciekawe, jedynymi portalami, które odnotowały spadek udziału w rynku były te, które jednocześnie według wspomnianego wyżej badania Shareaholic generują obecnie najlepszy jakościowo ruch – YouTube i LinkedIn. Największy wzrost odnotowały natomiast Google+ i Pinterest. Jak widać, ilość nie zawsze idzie w parze z jakością i odwrotnie.

Badanie trwało cztery miesiące i objęło ponad 300 tysięcy stron internetowych, odwiedzanych przez przeszło 400 milionów internautów. Dodajmy, że autorzy badania wzięli pod uwagę wszystkie narzędzia generujące ruch z social media, włączając w to reklamy.

  • Irek

    Z niecierpliwością czekam na dzień, w którym Facebook spadnie w rankingu portali społecznościowych…

    • Ala

      Obawiam się, że ten dzień nie nadejdzie :)

      • Jeśli nie nadejdzie, to te zmiany, które teraz nastąpiły (młodzi swoją aktywność przenoszą z dala od rodziców), uszczuplą aktywność użytkowników FB.

    • Chyba jeszcze długo to nie nastąpi.. ;)

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail