X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Twitter może doprowadzić do rozwodu, a Facebook wcale nie jest lepszy

Twitter może doprowadzić do rozwodu, a Facebook wcale nie jest lepszy

Idea portali społecznościowych jest szczytna: łączyć zamiast dzielić. Jednak jak ona sprawdza się praktyce pozostaje zupełnie inną kwestią. Nowe badania z Uniwersytetu w Missouri pokazują, że aktywni użytkownicy Twittera są przypuszczalnie bardziej podatni na zawieranie nowych znajomości za pośrednictwem tego medium, co prowadzi często do pogorszenia relacji w obecnym związku, a w konsekwencji nawet do rozwodów w przypadku małżeństw. Oczywiście badanie zostało przeprowadzone na amerykańskim społeczeństwie, ale pewne wnioski natury ogólnej można już wysunąć z wpływu social media na codzienne funkcjonowanie społeczeństwa.

Zmiany społeczne

Jak donosi portal Mashable, badanie uniwersytetu w Missouri zostało przeprowadzone przez doktoranta Russela Claytona, która wskazał na korelację pomiędzy używaniem Twittera a kłopotami w relacjach społecznych. Clayton ankietował 581 aktywnych użytkowników tego portalu, pytając m.in. o częstotliwość logowania do Twittera i jak wpływało to na relację z bliskimi osobami.

Wcześniej powstała już praca badawcza na temat użytkowników Facebooka, którzy przebywając niezmiernie często zalogowanymi budzili zazdrość partnerki lub partnera. Clayton wywnioskował, że zarówno nadmierne używanie Twittera, jak i Facebooka może prowadzić do powstawania niszczących konfliktów w związkach miłosnych. Zwiększa się w ten sposób także ryzyko negatywnych doznań.

Niestety problemy wśród badanych pojawiły niezależnie od długości trwania związku. Widoczny staje się zatem realny wpływ mediów społecznościowych na nasze życie. Czy społeczeństwo przyzwyczai się do tych zmiany? A jeżeli tak, to czy grozi nam wirtualizacja życia? Na te pytania odpowiedzi przyniesie tylko przyszłość, a nałogowym użytkownikom pozostaje zalecić umiar.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail