X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

YouTube i LinkedIn generują najlepszy jakościowo ruch

YouTube i LinkedIn generują najlepszy jakościowo ruch

reklama


Firma Shareaholic przeprowadziła badanie jakości ruchu generowanego przez serwisy społecznościowe. Na podstawie zgromadzonych wyników opublikowano raport „Social Referrals That Matter”. Dane przedstawione w raporcie zebrano w okresie wrzesień 2013 – luty 2014 na próbie 200 tys. stron internetowych, odwiedzanych przez ok. 250 mln internautów.

YouTube bezkonkurencyjny

Okazuje się, że nie Facebook, a YouTube jest tym serwisem, który z punktu widzenia właścicieli stron www, do których odsyłają linki udostępnione przez użytkowników, generuje najbardziej efektywne wizyty internautów. Nie dość, że potencjalnie właśnie po kliknięciu w link umieszczony na YouTube spędzają na danej stronie najwięcej czasu (prawie 4 minuty), to dodatkowo podczas jednej wizyty w odwiedzają średnio największą ilość podstron. Ponadto YouTube generuje najniższy współczynnik odrzuceń (bogunce rate), czyli (upraszczając nieco sprawę) tych wizyt, które zakończyły się na przeglądnięciu jednej strony – tej, do której odsyłał link w danym serwisie społecznościowym.

fot. Shareaholic

fot. Shareaholic

Na kolejnych miejscach uplasowały się Google+ i LinkedIn. Pozycję 4. okupuje Twitter, natomiast Facebook zajął dopiero 5. miejsce. Najsłabiej wypadły z kolei takie serwisy jak Reddit i StumbleUpon.

Wideo znaczy zaangażowanie

Skąd tak duży sukces YouTube? Jak wskazują autorzy zestawienia, może to wynikać z tego, że serwis sam w sobie jest mocno angażujący, a w rezultacie treści powiązane z obejrzanym przed chwilą filmikiem wideo dla wielu internautów są równie interesujące.

W przypadku Google+ i LinkedIn warto wskazać, że generują dobry jakościowo ruch przy relatywnie niewielkiej liczbie generowanych wizyt, zwłaszcza jeśli porównać to gigantem w typie Facebooka. Z kolei sam Facebook wypada pod tym względem bardzo podobnie do Twittera. Dla niektórych zaskakujące mogą być natomiast przeciętne wyniki Pinteresta

Najwyższy współczynnik odrzuceń generuje z kolei Reddit. Autorzy raportu tłumaczą to faktem, iż społeczność skupiona wokół tego serwisu należy do bardzo wybredni jeśli chodzi o przeglądanie treści, a jednocześnie często daje wyrazy dezaprobaty w stosunku do contentu, który nie przypadł do gustu jej członkom. Najgorzej pod względem ilości odwiedzanych w czasie jednej wizyty stron, a także czasu jej trwania, wypada natomiast StambleUpon.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail