reklama
Spotify wydaje się być szczególnie otwarte na współpracę z markami, próbowanie nowych pomysłów i rozciąganie swojej platformy na różne sposoby, w celu osiągnięcia najlepszych rezultatów. Poniżej, zestawienie, które pokazuje, co można osiągnąć dzięki dopasowaniu kampanii reklamowej do serwisu, zamiast wrzucania kilku banerów i czekania na najlepsze wyniki.
1. Do słuchania po prysznicem
Herbal Essences posunął się ze swoją kampanią dalej i w całości zintegrował działania na Facebooku ze Spotify. Firma wyszła do swoich fanów z zapytaniem, jakich piosenek słuchają po prysznicem. Kampania była prowadzona za pomocą aplikacji Herbal Essences na Facebooku, która została zbudowana z API Spotify. Fani w ten sposób mogli znajdować piosenki i tworzyć playlistę przeznaczoną “pod prysznic”. Dzieląc się nowymi piosenkami, brało się również udział w konkursie, w którym do wygrania były produkty Herbal Essences.
2. Vodafone – o tym, że muzyka nie zna granic
Reklama Vodafone 4G na Spotify pokazywała starszych ludzi, rozentuzjazmowanych słuchaniem muzyki, śpiewających do takich klasyków jak “Bad Girls” M.I.A. czy “Milkshake” Kelis. Kampania została stworzona przez firmę RKCR / Y&R UK i miała na celu ukazanie tego, jak Vodafone umożliwia swoich klientom pełne wykorzystanie pakietu 4G i dostarcza w ramach jego rozrywki. Reklama pokazuje radość, która płynie z odkrywania nowej muzyki i dostępu do niej w każdym miejscu o każdej porze.
3. Adam Tensta – One Copy Song
Adam Tensta to największy artysta hip-hopowy w Szwecji. Wielokrotny zdobywca Grammy szukał idealnego sposobu na wypromowanie swojego najnowszego singla “Pass It on”. Jednak w dzisiejszych czasach, kiedy serwisy takie jak Spotify czy YouTube dostarczają muzykę w każdym czasie, w każdym miejscu, oczekiwanie na wydanie singla nie jest już tak ekscytujące. Zdecydowano więc na wdrożenie kampanii “One Copy song”, która polegała na tym, że tylko jedna osoba mogła w danym momencie odsłuchiwać piosenkę. Spowodowało to utworzenie kolejki, którą można było przeskoczyć słuchając innych utworów artysty na Spotify.
4. Jak bardzo jesteś Hetero?
Stockholm Pride to coroczny festiwal organizowany w Sztokholmie, który ma na celu pokazać dumę osób orientacji homoseksualnej. Organizacja ta zorganizowała kampanię na rzecz równości – “How Hetero”. Akcja polegała na tym, że analizując swoje playlisty na Spotify, mogliśmy dowiedzieć się jak bardzo “hetero” jesteśmy.
5. Spotify House Party
Samo Spotify również często wykorzystuje swoją własną platformę do promowania marki. Przykładowo, organizując własną “wirtualną domówkę” z DJ Sebastianem Ingrasso (Swedish House Mafia) & Alesso. Fani mogli połączyć się z DJ-ami na żywo, głosując na następną piosenkę i komentując koncert na czacie. Impreza była prowadzona za pośrednictwem Soundrop, wewnętrznej aplikacji Spotify, a także jako event na Facebooku. Jeśli nie udało Ci się zaliczyć tej imprezy, na platformie została wciąż playlista!