reklama
Tweet i kupione
Funkcja ta pozwoli na błyskawiczne zakupy, bez konieczności przechodzenia na stronę sklepu Amazon. Wystarczy odpowiedzieć na tweet zawierający link do produktu oraz dodać hashtag #amazoncart w USA i #amazonbasket w Wielkiej Brytanii. Na stronę Amazon będzie trzeba wejść jedynie, aby zapłacić i sfinalizować transakcję. Taki ruch, co raz częściej jest stosowany przez firmy, które chcą wykorzystać platformy społecznościowe, jako narzędzie do przyciągnięcia klientów.
– Ostatecznie, chodzi tutaj o konwersacje jakie ludzie prowadzą na różnych platformach, takich jak Twitter czy Facebook, na temat swoich zainteresowań. Firmy chętnie używają takich portali, nie tylko ze względu na miliony aktywnych użytkowników – powiedziała na łamach serwisu bbc.com Sanjana Chappalli, szefowa LEWIS Pulse, firmy specjalizującej się w marketingu cyfrowym.
Zysk po obu stronach
Być może, również nie przypadkowo, akcja ta ma miejsce na kilka dni po tym, jak Twitter odnotował stratę netto w wysokości 132,36 mln dolarów straty w I kwartale 2014 roku, w porównaniu do 27,03 mln dolarów straty w analogicznym okresie ubiegłego roku. Liczba aktywnych użytkowników osiągnęła 255 milionów w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2014 r., o 5,8 % więcej niż w poprzednim kwartale, jednak wzrost ten był poniżej oczekiwać analityków.
Póki co, Twitter ogłosił, że nie będzie pobierał prowizji od produktów kupionych w ten sposób, jednak szefostwo portalu ma nadzieję, że – wraz z sukcesem Amazona – przyjdą pieniądze od innych firm, chcących się w ten sposób reklamować. Amazon natomiast zapewnia że partnerstwo przede wszystkim ułatwi użytkownikom zakup produktów, które widzą na osi czasu.
- Łukasz
- Karina