X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Ceny reklam na Facebooku rosną. Dlaczego to tyle kosztuje?

Ceny reklam na Facebooku rosną. Dlaczego to tyle kosztuje?

Amerykański portal Adweek poinformował na swoich stronach, że widać wyraźną tendencję do wzrostu cen odpłatnych formatów reklamowych po prześledzeniu różnicy w cenach pomiędzy ostatnim kwartałem 2013 roku a pierwszy bieżącego roku. – Widzimy, że ceny z pierwszego kwartału 2014 w stosunku to czwartego kwartału 2013 wzrosły o 10 procent – skomentował Dan Slagen, wiceprezes Nanigans, firmy ze Stanów Zjednoczonych zajmującej się prowadzeniem reklamy w social media.

Wzrost cen w minionym kwartale był tylko częściowy, bo Facebook nie zwiększył częstotliwości pewnych reklam, ale w ostatecznym rozrachunku przełożyło się to na wyższy dochód Facebooka z reklam w pierwszym kwartale 2014 roku. Serwis Adweek twierdzi, że głównym powodem wzrostu cen jest większe nimi zainteresowanie spowodowane przez wprowadzenie w życie zapowiadanego obniżenia zasięgu organicznego. Gdy posty generowane przez fan page’e docierają do 0-5% naszych fanów, nieuniknione staje się skorzystanie z płatnych modeli reklamy. W związku z czym ceny reklam „nakręcane” są także po części przez same firmy z nich korzystające, jak również poprzez przeprowadzoną już zmianę algorytmu Facebooka.

Czy w Polsce też odczuwamy wzrost cen?

Po zmniejszeniu zasięgu postów generowanych przez strony firmowe także w Polsce wzrosło zainteresowanie reklamami na Facebooku. Duże firmy wciąż mogą sobie pozwolić na taką promocję, w związku z tym tworzy się popyt na produkt, który Facebook systematycznie kreuje i dostosowuje do własnych celów dochodowych. Specyfika zmian na rynku polskim dotyczy przede wszystkim sposobu konwersji.

– Zmiany wprowadzone przez Facebooka, dotyczące wybierania konkretnych konwersji w sposób pośredni przekładają się na koszty prowadzonych działań reklamowych na Facebooku – mówi Sylwester Wrona, Media Manager z Traffic More. – Reklamy rozliczane są w modelu CPC, a optymalizowane na konkretną konwersję. Na przykład płatna promocja wpisu rozliczana jest za kliknięcie, a de facto optymalizowana jest na „aktywność użytkowników dotyczącą postów”. Może to powodować inną liczbę kliknięć od zakładanej – dodaje Wrona, podkreślając, że podobnie jest w przypadku wyboru konwersji na „pozyskiwanie fanów” – na taki właśnie cel optymalizowanej, a rozliczanej za kliknięcie.

– W niektórych przypadkach taki sposób rozliczania powoduje podniesienia kosztu kliknięcia, ale precyzyjne dobranie rodzaju konwersji do stawianych celów może okazać się opłacalne. Biorąc pod uwagę wiele kampanii trudno mówić o globalnym wzroście cen. Możliwe są niewielkie różnice w poszczególnych działaniach – wyjaśnia Wrona.

  • Darek

    Dlaczego to tyle kosztuje? odpowiedź prosta – wzrosło zainteresowanie, więc wzrosły ceny.

  • A.

    Czytam art. „Ceny reklam na Facebooku rosną. Dlaczego to tyle kosztuje?” , a obok wyskakuje mi Czytaj także ” Ceny reklam na Facebooku rosną. Dlaczego to tyle kosztuje?”…

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail