X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Kwiecień na Facebooku: świątecznie, angażująco i… charytatywnie

Kwiecień na Facebooku: świątecznie, angażująco i… charytatywnie

Jak wyglądał kwiecień na polskim Facebooku? Odpowiedź na to pytanie, tradycyjnie, przynoszą raporty publikowane odpowiednio przez Sotrender i Socialbakers.

Aktywne i angażujące Święta

Z danych Sotrender opublikowanych przy okazji kwietniowych Fanpage Trends wynika, że w kwietniu na polskim Facebooku opublikowano blisko pół miliona postów. W okresie Świąt Wielkanocnych 27% wpisów nawiązywało do świątecznej tematyki. Wprawdzie zaangażowanie generowane przez „wielkanocne” posty nie było tak duże jak w przypadku wpisów publikowanych w Boże Narodzenie, jednak i tak było spore. Angażowały one ok. 45% użytkowników więcej niż przeciętnie i o 60% więcej niż w kwietniowe dni robocze.

Podsumowanie Sotrendera wskazuje również na ponadprzeciętną aktywność administratorów markowych profili. Publikowali oni średnio 5 postów na przestrzeni 3 dni, a w całym kwietniu udostępnili 3 razy więcej wpisów niż użytkownicy. Sami facebookowicze z kolei w ubiegłym miesiącu ponad 50 mln razy kliknęli w „Lubię to!”, opublikowali 5,2 mln komentarzy i udostępnili 4,9 mln wpisów.

Reserved kolejną ofiarą „umiędzynarodowienia”

W rankingu najpopularniejszych polskich fanpejdży nie odnotowano żadnych zmian. Na czele wciąż ta sama „5”: Serce i Rozum, Play, Demotywatory, Orange Polska i KWEJK.pl. Ich stan posiadania również nie zmienił się znacząco. Duże straty poniósł za to Reserved, który w wyniku połączenia z globalnym fan page stracił 163 tys. zagranicznych fanów, dopisanych do profilu międzynarodowego.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Najszybciej rosnącym profilem w kwietniu był natomiast fan page Abstrachuje.TV. Niewiele gorszy wynik zanotowały ESKA TV i TVN.

Rozrywka niezmiennie angażująca

Duże zmiany zaszły za to w rankingu najbardziej angażujących profili, choć trzeba nadmienić, że dotyczą drugiej „10” zestawienia. Profil popularnego telewizyjnego kanału rozrywkowego 4fun.tv zanotował awans aż o 34 pozycje, a strona Onet Wiadomości, która angażowała w kwietniu 53% fanów, o 25 miejsc. Trzeci pod tym względem Przegląd Sportowy awansował o 19 pozycji.

Na czele rankingu zaangażowania tradycyjnie KWEJK i Demotywatory.

Facebookowicze rozpowszechniają akcje charytatywne

Jeśli chodzi o profile, które najlepiej radziły sobie na polu customer service, najwyższy współczynnik response rate osiągnął fan page heyah (99%). Podium uzupełniają Paczkomaty InPost i Virgin Mobile Polska. Administratorzy profilu Plusa byli natomiast najlepsi pod względem szybkości odpowiedzi, nieznacznie wyprzedzając swoich odpowiedników z T-Mobile PL. Najniższy stopień podium przypadł wspomnianemu wyżej heyah.

Zestawienie najlepszych postów przygotowane przez Sotrender pokazuje, że na dużą liczbę interakcji mogą liczyć wpisy publikowane na stronach fundacji charytatywnych. Spośród 5 wpisów, które zebrały największą liczbę interakcji aż 3 pochodziły z profili tego typu organizacji. Mowa tu o Fundacji Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva!, Schronisku w Korabiewicach oraz Fundacji DKMS Polska (Baza Dawców Komórek Macierzystych) .

Najpopularniejszym hashtagiem kwietnia był tym razem nie tag #konkursy, a dosyć niespodziewanie #tvn. Podium uzupełnia #wielkanoc.

Poniżej kwietniowa infografika Sotrender. Kwietniowe Fanpage Trends dostępne tutaj, z kolei na blogu można zapoznać się z krótkim podsumowaniem.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Pages: 1 2

  • Piotrek

    To dziwne, że opisane są statystyki z lutego jako kwietniowe pod koniec maja…

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail