
reklama
Swój raport na temat polskiego Facebooka opublikował również Socialbakers. Infografika przynosi zestawienie najważniejszych statystyk dotyczących popularności, zaangażowania czy responsywności.
Napoje dołują
W rankingu najpopularniejszych branż bezkonkurencyjna pozostaje kategoria FMCG. Na drugie miejsce awansowały natomiast marki telekomunikacyjne. Pozycję wicelidera straciły „Napoje”, jednak rzut oka na liczbę fanów pokazuje, że w kwietniu profile zaliczane do tej kategorii niespodziewanie… straciły ponad 300 tysięcy fanów. Tak wysoki spadek można wytłumaczyć jedynie prawdopodobną zmianą metodologii, ewentualnie połączeniem któregoś z fanpejdży polskich z ich globalnymi odpowiednikami. Najniższy stopień podium utrzymała za to branża E-Commerce.
ESKA rośnie w siłę
Zestawienia najpopularniejszych profili teoretycznie bez większych zmian w stosunku do danych za marzec, jednak odnotujmy, że tym razem w rankingu wszystkich polskich marek znalazły się dwa fanpejdże Orange – polski oraz globalny. W ten sposób z Top 5 wypadł Tymbark, a o jedną pozycję spadły Plus, Allegro
Reklama
>, a także… polski fan page Orange.
Z kolei w branży medialnej drogę na podium utorował sobie profil ESKA TV, wyprzedzając globalny fan page MTV. Na czele Radio ESKA i MTV Polska.
Passa Audi trwa w najlepsze
Najciekawsze, co jest już tradycją, prezentuje się zestawienie najbardziej angażujących profili. Swoja miejsce w Top 5 utrzymał fan page Audi Polska, choć spadł z 1. Na 5. miejsce. Kwietniowym liderem był Bakuś. Niespodziewanie miejsce w czołówce utrzymały Przewozy Regionalne. Najwyższy wzrost zaangażowania (277%) wśród znajdujących się w Top 5 profili odnotowało P&G Polska, ale wspomniany Bakuś nie był pod tym względem dużo gorszy (216%).
Do Top 5 najbardziej responsywnych profili ponownie awansował Polski Bus, zastępując tym samym na 5. Miejscu nju mobile. Na pierwszych 4-ech miejscach nie zaszły żadne zmiany w porównaniu do kwietnia: Orange, Plus, T-Mobile i heyah. Najskuteczniejsi byli administratorzy profili Plusa i heyah (100% response rate), a najszybsi ci z Orange.
Kisiel Kaktus hitem Facebooka
Lista najbardziej interaktywnych postów prezentuje się inaczej niż w raporcie Sotrender. Dwa z trzech wyróżnionych wpisów opublikowano na profilu Republika Kaktusa. Obydwa związane były z wprowadzeniem na rynek nowego produktu pod marką Kaktus – kisielu. Najbardziej angażujący był jednak wpis udostępniony na fan page Nike Football.
Poniżej kwietniowa infografika od Socialbakers.
Reklama
Pages: 1 2
- Piotrek