X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kwiecień na Facebooku: świątecznie, angażująco i… charytatywnie

Kwiecień na Facebooku: świątecznie, angażująco i… charytatywnie

reklama


Swój raport na temat polskiego Facebooka opublikował również Socialbakers. Infografika przynosi zestawienie najważniejszych statystyk dotyczących popularności, zaangażowania czy responsywności.

Napoje dołują

W rankingu najpopularniejszych branż bezkonkurencyjna pozostaje kategoria FMCG. Na drugie miejsce awansowały natomiast marki telekomunikacyjne. Pozycję wicelidera straciły „Napoje”, jednak rzut oka na liczbę fanów pokazuje, że w kwietniu profile zaliczane do tej kategorii niespodziewanie… straciły ponad 300 tysięcy fanów. Tak wysoki spadek można wytłumaczyć jedynie prawdopodobną zmianą metodologii, ewentualnie połączeniem któregoś z fanpejdży polskich z ich globalnymi odpowiednikami. Najniższy stopień podium utrzymała za to branża E-Commerce.

ESKA rośnie w siłę

Zestawienia najpopularniejszych profili teoretycznie bez większych zmian w stosunku do danych za marzec, jednak odnotujmy, że tym razem w rankingu wszystkich polskich marek znalazły się dwa fanpejdże Orange – polski oraz globalny. W ten sposób z Top 5 wypadł Tymbark, a o jedną pozycję spadły Plus, Allegro, a także… polski fan page Orange.

Z kolei w branży medialnej drogę na podium utorował sobie profil ESKA TV, wyprzedzając globalny fan page MTV. Na czele Radio ESKA i MTV Polska.

Passa Audi trwa w najlepsze

Najciekawsze, co jest już tradycją, prezentuje się zestawienie najbardziej angażujących profili. Swoja miejsce w Top 5 utrzymał fan page Audi Polska, choć spadł z 1. Na 5. miejsce. Kwietniowym liderem był Bakuś. Niespodziewanie miejsce w czołówce utrzymały Przewozy Regionalne. Najwyższy wzrost zaangażowania (277%) wśród znajdujących się w Top 5 profili odnotowało P&G Polska, ale wspomniany Bakuś nie był pod tym względem dużo gorszy (216%).

Do Top 5 najbardziej responsywnych profili ponownie awansował Polski Bus, zastępując tym samym na 5. Miejscu nju mobile. Na pierwszych 4-ech miejscach nie zaszły żadne zmiany w porównaniu do kwietnia: Orange, Plus, T-Mobile i heyah. Najskuteczniejsi byli administratorzy profili Plusa i heyah (100% response rate), a najszybsi ci z Orange.

Kisiel Kaktus hitem Facebooka

Lista najbardziej interaktywnych postów prezentuje się inaczej niż w raporcie Sotrender. Dwa z trzech wyróżnionych wpisów opublikowano na profilu Republika Kaktusa. Obydwa związane były z wprowadzeniem na rynek nowego produktu pod marką Kaktus – kisielu. Najbardziej angażujący był jednak wpis udostępniony na fan page Nike Football.

Poniżej kwietniowa infografika od Socialbakers.

fot. Socialbakers

fot. Socialbakers

Pages: 1 2

  • Piotrek

    To dziwne, że opisane są statystyki z lutego jako kwietniowe pod koniec maja…

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail