X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Przycisk „Lubię to!” zaleje mobilne aplikacje?

Przycisk „Lubię to!” zaleje mobilne aplikacje?

reklama

Organizowana w środę San Francisco konferencja F8 przyniosła szereg nowości od Facebooka (o mobilnej platformie reklamowej piszemy w tym miejscu). Wiele z nich dotyczyło rozwiązań dedykowanych rynkowi mobile. Jedną z najważniejszych jest bez wątpienia zapowiedź „rozsiania” facebookowego przycisku „Lubię to!” po mobilnych aplikacjach. Taka społecznościowa wtyczka już od dawna funkcjonuje z powodzeniem na desktopie.

fot. Facebook

fot. Facebook

Obustronna korzyść

Jakie korzyści z tego tytułu odniosą deweloperzy? Przede wszystkim, dzięki jednemu kliknięciu użytkownika właściciel aplikacji pozyska dane na jego temat. Zebrane w ten sposób dane o tysiącach mobilnych internautów dostarczą deweloperowi informacji na temat popularności jego aplikacji, mierzonej nie tylko ilością użytkowników, ale również liczbą polubień.

Sam Facebook również skorzysta z dodatkowych danych, wykorzystując je do lepszego targetowania reklam sprzedawanych za pośrednictwem ruszającej niedługo mobilnej platformy reklamowej.

Kilka wymogów do spełnienia

Póki co projekt jest w fazie testowej i ma ruszyć pełną parą w ciągu kilku tygodni. Na razie korzystać z niego mogą wyłącznie deweloperzy tworzący aplikacje na iOS. By skorzystać z nowej wtyczki Facebooka spełnionych musi być kilka warunków, m.in. połączenie aplikacji z mobilnym Facebookiem (odpowiednio skonfigurowanym), dodanie wtyczki Facebook SDK (software-development kit). Poza tym, na urządzeniu użytkownika korzystającego z danej aplikacji musi jednocześnie być zainstalowana mobilna wersja Facebooka.

Dodajmy, że wcześniej Facebook oferował jedynie wtyczkę w postaci funkcjonalności Open Graph, dzięki czemu wykonanie określonej aktywności w ramach danej aplikacji mobilnej zostało odnotowane na mobilnym Facebooku. Teraz nastąpi już pełna integracja z facebookowym systemem „lajkowania” treści.

Tak prezentuje się przycisk „Lubię to!” w aplikacji mobilnej.

fot. Facebook

fot. Facebook

Po kliknięciu przycisku aplikacja automatycznie przełączy nas na mobilnego Facebooka.

fot. Facebook

fot. Facebook

  • As!a

    Czyli będziemy mogli polubić wszystko i wszędzie! :)


Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail