reklama
Organizowana w środę San Francisco konferencja F8 przyniosła szereg nowości od Facebooka (o mobilnej platformie reklamowej piszemy w tym miejscu). Wiele z nich dotyczyło rozwiązań dedykowanych rynkowi mobile. Jedną z najważniejszych jest bez wątpienia zapowiedź „rozsiania” facebookowego przycisku „Lubię to!” po mobilnych aplikacjach. Taka społecznościowa wtyczka już od dawna funkcjonuje z powodzeniem na desktopie.
Obustronna korzyść
Jakie korzyści z tego tytułu odniosą deweloperzy? Przede wszystkim, dzięki jednemu kliknięciu użytkownika właściciel aplikacji pozyska dane na jego temat. Zebrane w ten sposób dane o tysiącach mobilnych internautów dostarczą deweloperowi informacji na temat popularności jego aplikacji, mierzonej nie tylko ilością użytkowników, ale również liczbą polubień.
Sam Facebook również skorzysta z dodatkowych danych, wykorzystując je do lepszego targetowania reklam sprzedawanych za pośrednictwem ruszającej niedługo mobilnej platformy reklamowej.
Kilka wymogów do spełnienia
Póki co projekt jest w fazie testowej i ma ruszyć pełną parą w ciągu kilku tygodni. Na razie korzystać z niego mogą wyłącznie deweloperzy tworzący aplikacje na iOS. By skorzystać z nowej wtyczki Facebooka spełnionych musi być kilka warunków, m.in. połączenie aplikacji z mobilnym Facebookiem (odpowiednio skonfigurowanym), dodanie wtyczki Facebook SDK (software-development kit). Poza tym, na urządzeniu użytkownika korzystającego z danej aplikacji musi jednocześnie być zainstalowana mobilna wersja Facebooka.
Dodajmy, że wcześniej Facebook oferował jedynie wtyczkę w postaci funkcjonalności Open Graph, dzięki czemu wykonanie określonej aktywności w ramach danej aplikacji mobilnej zostało odnotowane na mobilnym Facebooku. Teraz nastąpi już pełna integracja z facebookowym systemem “lajkowania” treści.
Tak prezentuje się przycisk „Lubię to!” w aplikacji mobilnej.
Po kliknięciu przycisku aplikacja automatycznie przełączy nas na mobilnego Facebooka.
- As!a