X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Google mówi stop pornografii i erotycznym treściom

Google mówi stop pornografii i erotycznym treściomFot.: Katie Tegtmeyer/CC/flickr

Portal Rynek domen poinformował, że Google od lipca zmienia politykę publikowania treści dla dorosłych. Zmiany są wynikiem nacisku opinii publicznej. Amerykańska organizacja Morality in Media umieściła nawet koncern z Mountain View na liście parszywej dwunastki sprzyjającej pornografii w internecie. Stąd właściciele największej wyszukiwarki internetowej dostali sporo listów i telefonów z żądaniami zmiany polityki i zerwaniem relacji z pornobiznesem. Obserwujemy zatem pierwsze rezultaty nadchodzących przemian.

W myśl zmian Google przestanie publikować w wynikach AdWords wszelkiego typu treści o charakterze pornograficznym lub erotycznym. Zmiany mają jednak szerszy charakter, o czym czytamy w mailu skierowanym do reklamodawców, w którym czytamy: „Począwszy od najbliższych tygodni nie będziemy przyjmować reklam, które przedstawiają akty seksualne, w tym – lecz nie tylko – hard porno oraz inne formy ukazanej w obrazowy sposób aktywności seksualnej. Po wprowadzeniu zmian Google będzie odrzucać reklamy i strony, które zostaną zidentyfikowane jako pozostające w konflikcie z naszym zaktualizowanym regulaminem. W związku z tym prosimy o wprowadzenie niezbędnych zmian do swoich reklam i na swoich witrynach, w celu umożliwienia kontynuacji kampanii reklamowych”.

Walka Google vs różowe strony

Obecnie za pośrednictwem sieci AdWords zabronione jest promowanie m.in. prostytucji czy usług seksualnych, jednak wiele treści o charakterze zbliżonym trafia do publikacji. Nowe regulacje prawne mają to zmienić, nie pozostawiając luk, na co wskazują eksperci pracujący w agencjach marketingowych. Aktualnie treści erotyczne są kategoryzowane jako „adult” lub „non-family safe”. Tego typu reklamy, które zostały zakwalifikowane do danej kategorii nie mogą być wyświetlane na stronach do tego nie przeznaczonych.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail