X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Michael Schumacher nie żyje – kolejna pułapka na Facebooku

Michael Schumacher nie żyje – kolejna pułapka na Facebookufot. CC/Flickr/Formula Uno

Eksperci z firmy ESET ostrzegają, że wśród użytkowników Facebooka rozprzestrzenia się pułapka, która informuje o rzekomej śmierci kierowcy Formuły 1 – Michaela Schumachera. Kliknięcie odnośnika przenosi do strony WWW, która wygląda jak internetowy serwis z wiadomościami ze świata, w tym z reportażem wideo na temat rzekomej śmierci Schumachera. Według informacji na stronie wspomniany film można obejrzeć jednak wyłącznie wtedy, jeśli użytkownik zgodzi się na wcześniejszą publikację materiału na swojej osi czasu. Nieopatrzne wyrażenie zgody nie skutkuje jednak odtworzeniem filmu. Kończy się tylko publikacją pułapki na osi czasu internauty. W ten sposób materiał dociera do kolejnych potencjalnych ofiar, które zauważając kontrowersyjną treść na facebookowym profilu swojego znajomego klikają w nią i powtarzają błąd swojego poprzednika.

To nie pierwsza i nie ostatnia pułapka zastawiana na użytkowników Facebooka. Kamil Sadkowski z firmy antywirusowej ESET przypomina, że przed kliknięciem w odnośnik o kontrowersyjnej treści należy się zastanowić, czy nie jest to czasem kolejne oszustwo. Jeśli przez przypadek klikniesz jednak w opisaną powyżej pułapkę czym prędzej usuń odnośnik do strony cyberoszusta – w ten sposób nie wpędzisz swoich znajomych w kłopoty. Sprawdź również czy w sekcji „polubienia” na Twoim profilu na Facebooku nie pojawił się kolejny niechciany serwis WWW.

Czytaj więcej:
Facebook dotrzymuje obietnicy? Stawia na prywatność

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail