
reklama
Pokaż mi swoją stronę, a powiem ci, kim jesteś
Wiadomo, że współcześnie to od serwisów www zaczyna się kontakt potencjalnego klienta z marką. Oczywistym jest zatem, że strona internetowa buduje wizerunek danej marki, może podnosić jej prestiż i świadczyć o profesjonalizmie, a także stosunku, jaki ma do swojego odbiorcy. Jest pewnego rodzaju wyciągnięciem ręki w stronę potencjalnego klienta, dlatego też niezwykle ważne jest, by była atrakcyjna wizualnie, czytelna, przejrzysta, responsywna i, co najważniejsze, aby spełniała potrzeby użytkowników, szczególnie te dotyczące łatwości uzyskania poszukiwanych informacji.
Zmiany, zmiany, zmiany!
Biorąc pod uwagę wszystkie te aspekty zauważono, że dotychczasowa strona internetowa PKiN wykazuje pewne niedoskonałości. Przede wszystkim serwis miał ograniczone możliwości techniczne – nie był przystosowany do urządzeń mobilnych i i trudno korzystało się z niego za pomocą smartfonów. Było to szczególnie uciążliwe dla
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
turystów, którzy „w trasie” poszukiwali informacji o miejscu, które chcieliby odwiedzić. Poza tym sporych problemów użytkownikom dostarczała nawigacja oraz znajdowanie potrzebnych informacji, a przecież wiadomo, że strona powinna być praktyczna i dostosowana do potrzeb odbiorców. Stąd wniknęła potrzeba modyfikacji, których przeprowadzenie powierzono agencji Dignitally.
„Wprowadziliśmy szereg zmian, które mają na cel sprawić, aby nowa strona była adekwatna dla instytucji, jaką jest PKiN, a także, by była jak najbardziej atrakcyjna wizualnie dla odwiedzających. Chcieliśmy także, żeby korzystanie z niej było po prostu łatwe” – mówi Grzegorz Langner z agencji Dignitally.
Nowy serwis Pałacu Kultury i Nauki – made with love by Dignitally
Czym więc charakteryzuje się nowy serwis www PKiN i jak wyglądał proces renowacji? Przede wszystkim zwiększono możliwość intuicyjnego poruszania się na stronie i szybkiego odnajdywania potrzebnych wiadomości. Wszystkie treści są jednak ostatecznie uporządkowane pod względem tematycznym i wizualnym, a zdjęcia dostosowane do informacji i funkcji, jakie pełnią w serwisie. Konieczne było także usystematyzowanie czcionek w leadach i artykułach. Najważniejsze komunikaty zostały ponadto dodatkowo wyeksponowane i wzmocnione. To samo specjaliści z agencji Dignitally zrobili z logotypem PKiN – dotychczas mało widoczny – stał się teraz znakiem doskonale wyodrębnionym. W kwestii kolorystyki kierowano się zasadą stosowności – nowe kolory mają za zadanie budować wrażenie prestiżu, a jednocześnie ucieszą oko użytkownika. Innymi ważnymi zadaniami były kwestie realizacji: format serwisu dostosowano do współczesnych urządzeń oraz wprowadzono wersję mobilną w zgodzie ze standardami. A do tego poszczególne elementy strony ładują się szybciej i sprawniej.
Inną ważną rzeczą, która zdecydowanie pomogła autorom strony w realizacji swoich pomysłów, było opracowanie makiet funkcjonalnych według uprzednio przygotowanych specyfikacji. Dzięki temu już na wstępie, zanim powstała grafika, można było poznać działanie serwisu i dokonywać zmian w jego obrębie. Makiety miały również ogromne znaczenie przy tworzeniu docelowej struktury strony. Należy dodać, że hierarchia treści stanowiła spore wyzwanie dla projektantów serwisu, gdyż należało pogodzić dwie kwestie: łatwość w użytkowaniu oraz uwypuklenie najbardziej priorytetowych elementów z każdego działu. Z zadaniem tym Dignitally poradziło sobie bezbłędnie, dzięki czemu przyjęte rozwiązania spotkały się z dużą aprobatą pierwszych użytkowników nowej strony. Ponadto obecnie w łatwy sposób można administrować elementami witryny. Wszystko to dzięki odpowiednim działaniom programistów – wcześniej przygotowane projekty zostały pocięte do szablonów HTML i CSS, a także wdrożono system zarządzania treścią. Strona PKiN jest zatem teraz łatwa w obsłudze nie tylko przez użytkowników, ale również przez osoby redagujące treści.
Generalnie rzecz ujmując – obecnie wszystkie komponenty serwisu PKiN współgrają ze sobą pod kątem designu, treści oraz techniki, a witryna zaprojektowana została przy użyciu odpowiednich narzędzi w sposób całkowicie profesjonalny.
Odwiedź Pałac Kultury i Nauki – najpierw wirtualnie
„PKiN to nie tylko gmach królujący nad Warszawą. To też miejsce, które tętni życiem. Chcieliśmy, żeby nowa strona internetowa dała temu wyraz, aby osoby, które planują odwiedzić Warszawę, a także sami warszawiacy z przyjemnością korzystali z przejrzystego i nowoczesnego serwisu www, jak również czuli się usatysfakcjonowali wizytą na nim. Pragniemy, żeby nowa strona stała się najważniejszym oraz najlepszym materiałem wizerunkowym PKiN” – zapewnia Bartosz Majewski z Dignitally.
Serwis www Pałacu Kultury i Nauki: www.pkin.pl
Reklama