X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Twitter będzie dostosowywał reklamy do aktualnej pogody

Twitter będzie dostosowywał reklamy do aktualnej pogodyfot. flickr/CC/dbnunley

Umowa, którą podpisały obie marki, ma pozwolić producentom na kojarzenie ich produktów z wybraną przez nich pogodą. Portal Marketing przy Kawie donosi, że reklamodawca będzie mógł uwzględnić takie czynniki jak: temperatura, wilgotność powietrza, siła wiatru, opady. To nie pierwszy tego typu pomysł na świecie, żeby reklamę dostosowywać do pogody lub lokalizacji, jednak w branży portali społecznościowych na pewno dość innowacyjny.

Korzyści?

Dopasowywanie reklam do pogody z pewnością sprzyja wielu produktom spożywczym, ale jakie korzyści odnieść mogą producenci na przykład kosmetyków? Twitter będzie wiązał reklamy z pogodą w danej lokalizacji. A to oznacza, że przykładowo produkty do opalania będą wyświetlane częściej w miejscach i regionach, gdzie faktycznie często świeci słońce. Podobnie na przykład z szamponem do włosów zwiększającym puszystość, którego reklama zostanie dopasowana do obszarów o dużym stopniu wilgotności.

fot. twitter.com/weatherchannel

fot. twitter.com/weatherchannel

The Weather Company dostępne na Twitterze jako @weatherchannel świadczy usługi prognozowania pogody od kilku lat także za pośrednictwem Twittera. Dopiero teraz jednak zdecydowano się nawiązanie ścisłej współpracy z zewnętrzną firmą.

Pomysł jest dosyć intrygujący i może się sprawdzić. W ślad za Twitterem pójdą wówczas inne portale społecznościowe, póki co zobaczymy jednak, jak nowe reklamy będą funkcjonować w praktyce i czy uda się je odpowiednio sortować, nie doprowadzając do absurdów.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail