
reklama
“99 dni wolności” – tak brzmi slogan kampanii prowadzonej przez agencję reklamową Just. W swoim eksperymencie pomysłodawcy wyzywają użytkowników Facebooka do zrezygnowania z serwisu na 99 dni oraz udokumentowanie tego, jak abstynencja wpłynęła na ich życie. Pierwszy krok to oczywiście zdecydowanie się na podjęcie wezwania, a później, zastąpienie swojego zdjecia profilowego specjalnym avatarem. W kolejnych etapach, uczestnicy będą wypełniać anonimowo “sondaże szczęścia” w 33, 66 i 99 dniu, a wyniki po analizie będzie można zobaczyć na stronie internetowej kampanii.
Ceły eksperyment został zaplanowany pod koniec czerwca, kiedy na łamach naukowego pisma zostały opublikowanie badania, przeprowadzone przez Facebooka w 2012 roku. Firma manipulowała liczbą pozytywnych i negatywnych postów, które użytkownik widział w swoim newsfeedzie. Celem było sprawdzenie, czy odbieranie głównie negatywnych lub głównie pozytywnych postów, wpływa znacząco na wydźwięk treści publikowanych przez użytkownika, którego testowano.
![]() |
Jak tłumaczy Merijn Straathof, dyrektor artystyczny Just, celem eksperymentu jest przede wszystkim odpowiedzenie sobie na pytanie – czy nie jesteśmy szczęśliwsi bez Facebooka? (źródło:readwrite.com)
Jak skoń
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy

Nowy żołnierz: Służba w epoce dronów, sztucznej inteligencji i cyberwojny
Ten przewodnik to kompendium wiedzy o tym, jak rozwijać kompetencje, które już dziś zmieniają oblicze armii. Dzięki lekturze ebooka zyskasz wskazówki do świadomego rozwoju umiejętności, które mogą zaprocentować zarówno w mundurze, jak i poza nim.
Kup ebookczy się eksperyment? I czy wszyscy użytkownicy osiągną sukces walcząc z nałogiem? Najciekawszą rzeczą jest jednak odpowiedź na pytanie – jak ludzie będą czuć się 99 dnia? Czy będą szczęśliwi mogąc powrócić do świata Facebooka? Oczywiście każdy może przekonać się na własnej skórze, klikając link i podejmując wyzwanie.
Reklama