X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Co rywalizacja może dać Twojej marce?

Co rywalizacja może dać Twojej marce?

reklama


Artykuł sponsorowany

Wyścig marek, czyli przekupić arbitra

Pamięć obok uwagi są nagrodami w innej rywalizacji: w walce marek o konsumenta. W przeciwieństwie do zawodów sportowych ten wyścig toczy się nieprzerwanie, nie ma startu, mety ani niezależnego arbitra – sędziują sami konsumenci: subiektywni, podatni na opinie z zewnątrz i wymagający od zawodników coraz więcej. W tym starciu liczy się nie tylko wytrzymałość i odporność na stres, ale także kreatywność i pewna umiejętność przekupienia kapryśnych sędziów: ceną, jakością, wyglądem, obsługą, atmosferą. Po wysunięciu się na prowadzenie nie można jednak spocząć na laurach. Utrzymanie tego statusu quo wymaga ciągłej uwagi, ciągłego dostarczania odbiorcom kolejnych wrażeń – jeśli się znudzą, poszukają innego lidera (choć należałoby raczej powiedzieć, że to konkurent, wykorzystując chwilową słabość przeciwnika, sam ich znajdzie).

Wyścig konsumentów, czyli niech sędzia stanie się zawodnikiem

Jak już wiadomo jednym z bodźców dostarczających silnych wrażeń jest rywalizacja. W ramach wyścigu o konsumenta, w którym niemal wszelkie chwyty są dozwolone, można zatem zorganizować zawody dla samych konsumentów. Sposobów i kanałów jest wiele, ale najprostszym i najłatwiej dostępnym są aplikacje facebookowe zainstalowane w miejscu, gdzie klienci w pierwszej kolejności szukają kontaktu z marką: na fan page’u. Facebook, ze względu na swój społecznościowy i angażujący charakter wydaje się być zresztą świetnym miejscem dla stworzenia przestrzeni do rywalizacji użytkowników.

DignitallyApps - 1

Trudne wybory, łatwe rozwiązania

Do utworzenia i zainstalowania takich aplikacji nie trzeba znać języków programistycznych ani obsługi programów graficznych. Proces kreacji może być prosty, uzależniony wyłącznie od wyobraźni i kreatywności twórcy, a przy tym dający przyjemny wizualnie efekt końcowy. Platformą, która umożliwia taką obsługę aplikacji facebookowych jest DignitallyApps. Wystarczy wybrać aplikację, skonfigurować ustawienia i dodać lub stworzyć elementy w intuicyjnym edytorze (WYSIWYG).

Czym się kierować przy wyborze aplikacji? Pamiętaj, że im większy stopień trudności zadania, jakie stawiasz przed użytkownikiem, tym większe emocje z nim związane, ale i wyższy próg wejścia – perspektywa konieczności włożenia wysiłku, by wystartować może zniechęcić tych bardziej leniwych, ale za to bardziej zaangażuje i zmotywuje do dalszej walki tych, którzy ów trud już podjęli. Jeżeli więc zależy Ci na tym, aby w rywalizacji wzięło udział dużo osób, postaw na prostszą formę, na przykład grę Memo albo niezbyt wymagające zadanie tekstowe. Jeśli natomiast liczysz na zaciętą rywalizację i wolisz postawić na kreatywność i zaangażowanie kosztem mniejszej liczby uczestników, wybierz konkurs Photo lub Video. Zadbaj również o to, by nagroda motywowała do wzięcia udziału w rywalizacji i była adekwatna do nakładów pracy, jaką należało wykonać oraz o to, by zadanie i założenia konkursu korespondowały z misją i wartościami marki.

Jeżeli organizujesz takie rozgrywki po raz pierwszy albo masz problem z wyborem czy konfiguracją aplikacji, poproś o pomoc trenera – zespół DignitallyApps doradzi, podpowie i zadba o efektywne wykorzystanie wszystkich możliwości aplikacji.

DignitallyApps - 2

Fala!

Pamiętaj, że w każdej rywalizacji ważny jest doping (ten naturalny i pożądany doping). Przypominaj o trwającej rozgrywce, zagrzewaj do walki. Bądź komentatorem, trenerem i arbitrem w jednej osobie: relacjonuj aktualne wyniki, dawaj wskazówki i przypominaj o zasadach. Wpuść na swój stadion kibiców, niech nie tylko motywują swoich ulubionych zawodników, ale i mają wpływ na to, jak kształtuje się tabela wyników. DignitallyApps robi to automatycznie, ponieważ każdy, kto weźmie udział w Twoich rozgrywkach, publikuje na swoim profilu informację, że walczy o nagrodę i liczy na wsparcie swoich znajomych. Każdy z nich, jeśli uzna, że konkurs jest atrakcyjny, może również sam wziąć w nim udział, z kibica stając się zawodnikiem, który zachęca swoich znajomych do głosowania… Gdy zadbasz o ciekawą formę i kuszące nagrody, możesz liczyć na prawdziwą falę nowych użytkowników!

DignitallyApps - 3

Fair play i twarde zasady

O czym jeszcze warto pamiętać? Przede wszystkim o tym, że to na Tobie spoczywa odpowiedzialność za prawidłowy przebieg konkursu. Postaraj się zatem o jasny i przejrzysty regulamin oraz o jego przestrzeganie. Ucinaj próby nielegalnego pozyskiwania głosów, jeżeli jesteś pewien, że do takiego “przekrętu” doszło, nie toleruj treści niezgodnych z regulaminem ani nieuczciwej konkurencji. Przygotuj się na to, że pojawią się niezadowoleni, awanturnicy i wyznawcy teorii spiskowych. Ich obecność nie jest niczym nadzwyczajnym, wszak rywalizacji zawsze towarzyszą silne emocje, a te z kolei czasem prowokują irracjonalne zachowania. Przemyśl jednak zawczasu, jaka będzie Twoja polityka względem takich osób oraz jakie kroki podejmiesz w sytuacjach kryzysowych. Pamiętaj, że Twoim zadaniem jest dbanie o komfort zawodników oraz podtrzymywanie tych pozytywnych wrażeń i zdrowej, przyjaznej atmosfery. Tylko wtedy wykorzystywanie rywalizacji do celów wizerunkowych ma sens.

DignitallyApps - 4

Trofea

Nagrody dla zwycięzców Twojego konkursu to jedno, ale najlepsze trofea zbierasz Ty. Po pierwsze Twoja facebookowa społeczność powiększyła się o liczbę nowych użytkowników. Po drugie to użytkownicy, których związałeś emocjonalnie ze swoją marką, gwarantując jej tym samym uwagę i pamięć. Po trzecie, dane użytkowników pozyskane dzięki aplikacji wzbogacą Twoją bazę mailingową nie tylko ilościowo, ale i jakościowo. Co najważniejsze, wzrost ten dla Ciebie będzie szybszy, a dla użytkownika mniej inwazyjny niż w przypadku tradycyjnych metod pozyskiwania adresów do mailingu.

I bez względu na to, czy uczestnicy konkursu staną się aktywnymi odbiorcami marki, czy po zakończeniu konkursu urwą tę relację, angażowanie użytkowników opłaca się. Wystarczy zajrzeć do statystyk w panelu administracyjnym platformy Dignitallyapps.com. Średni czas rozegranych łącznie gier w aplikacji Memo to 5 minut – dłużej niż czas, jaki użytkownik średnio spędza na Twojej stronie internetowej. Rekordziści grali po 8 godzin. Czy wyobrażasz sobie sytuację, w której Twój odbiorca z własnej woli ogląda przez tyle czasu jedną reklamę telewizyjną?

Sofa przed telewizorem, choć miękka i wygodna, nie jest już tak atrakcyjna jak pełen emocji stadion, choćby wirtualny. Stwórz więc swój własny i zacznij zbierać trofea!

Odwiedź nas: www.dignitallyapps.com.

Artykuł sponsorowany

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail