X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Rynek mobilny w Europie w 2014: Polacy na tle Europejczyków

Rynek mobilny w Europie w 2014: Polacy na tle Europejczyków

Portal We Are Social przygotował ponad 250- stronnicowe sprawozdanie dotyczące internetu i social mediów dla 40 krajów w Europie. Jest to jeden z wielu raportów z serii  Social, Digital & Mobile Worldwide reports.

Według danych z lutego br. 37% ludzi na całym świecie korzysta z internetu, a 26% z nich to aktywni uczestnicy mediów społecznościowych.

global-data-snapshot-2014

Większość osób wciąż częściej korzysta z internetu za pomocą komputerów stacjonarnych lub laptopów niż poprzez urządzenia przenośne, takie jak tablet bądź telefon komórkowy.

time-spend-on-the-internet-worldwide-2014 (1)

Internet w Europie

Według raportu 68% Europejczyków korzysta z internetu.

european-data-snapshot-2014

Najwięcej internautów odnotowuje się w Norwegii i Islandii, gdzie ponad 95% obywateli regularnie korzysta z internetu.

Slide045

W całej Europie ponad 300 milion osób to aktywni użytkownicy mediów społecznościowych. W zachodniej Europie dominuje Facebook, z liczbą 232,2  miliona aktywnych użytkowników, co stanowi 19% wszystkich osób zarejestrowanych na tym portalu na całym świecie.

Slide050-500x374

Najbardziej aktywnymi użytkownikami w social media są obywatele Włoch i Rosji. Polska natomiast w tym zestawieniu znajduje się na piątym miejscu.

Slide051-500x374

Jeżeli chodzi o korzystanie z urządzeń mobilnych, to w Europie znajduje się 576 milionów unikatowych użytkowników urządzeń przenośnych, co stanowi 78% populacji całego kontynentu.

europe-mobile-usage-2014

Statystyki dla Polski

65% Polaków aktywnie korzysta z internetu.

poland-data-snapshot-2014

Jednym z obszarów analizy był czas spędzany online przez mieszkańców Europy. Na tym polu to właśnie my jesteśmy liderami. Za pomocą laptopów bądź komputerów stacjonarnych w sieci spędzamy dziennie około 4 godz. 50 min., natomiast poprzez urządzenia przenośne około 1 godz. i 48 min.

polska

A jak wygląda użycie smartfonów w Polsce? 35% Polaków posiada smartfona i większość z nich wykorzystuje go do wyszukiwania lokalnych informacji i produktów, a tylko niecałe 30% użytkowników korzysta z telefonu do robienia zakupów. poland-smartphone-usage-2014

Ponad 81% polskich użytkowników mediów społecznościowych posiada konto na Facebooku, ponad połowa na Naszej-Klasie, 49% na Google+, 22% na Twitterze i tylko 13% na Badoo.

social-digital-mobile-in-europe-206-638

Jak wynika z raportu liczba internautów w Polsce stale rośnie, podobnie jak ilość czasu spędzanego online. Pomimo, że Facebook nadal ma pozycję lidera w mediach społecznościowych, to widać znaczący spadek liczby osób, które regularnie z niego korzystają – w styczniu br. aż 1/4 posiadaczy konta w tym serwisie, nie zalogowała się na nie ani razu.

Pełen raport dostępny jest w tym miejscu, a w nim jeszcze więcej danych, z dokładnymi analizami dla każdego europejskiego kraju.

  • Brodacz

    No może nie jesteśmy w czołówce, ale 65% to też jeszcze nie tak źle. Niektórzy nie wyobrażają sobie życia bez netu, np. ja ;-) Nawet TV już mam internetową – Osobistą z Netii, no nie chciałbym powrotu do zwykłej TV, bez dostępu do netu, bez aplikacji.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail