X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

YouTube szykuje małą rewolucję – będą mechanizmy crowdfundingowe

YouTube szykuje małą rewolucję – będą mechanizmy crowdfundingowefot. 401K-2013/cc/flickr.com

reklama


VidCon to konferencja poświęcona filmom online, odbywa się co roku w południowej Kalifornii od 2010 roku. Jest to największa tego rodzaju konferencja na świecie, skupiająca tysiące widzów filmów online, twórców i przedstawicieli przemysłu na całym świecie. W tegorocznej edycji brało udział ponad 20 tys. osób. W 2013 roku YouTube podpisał dwuletnią umowę i został głównym sponsorem tego wydarzenia.

Zmiany na celowniku

Pierwszą zmianę, która wprowadza portal to możliwość zbierania pieniędzy na nowe odcinki przez twórców w ramach mechanizmów crowdfundingu. Jest to forma finansowania różnych projektów przez dużą liczbę drobnych, jednorazowych wpłat przez osoby zainteresowane tym projektem. To pozwoli na przygotowywanie filmów lepszej jakości, a twórcy będą mogli przygotowywać jeszcze ciekawszą ofertę dla swoich odbiorców. Skorzystają na tym też firmy, dla których te zmiany również oznaczają lepsze materiały video i dotarcie do szerszej widowni. Kolejnym pomysłem na zwiększenie zasięgu udostępnianych filmów jest prowadzenie nowego moduły języków. Dzięki niemu użytkownicy będą mogli dodawać i udostępniać napisy. To spowoduje, że filmy będą dostępne we wszystkich językach i łatwiej będzie pozyskać zagraniczną publiczność. YouTube nie zapomina o użytkownikach urządzeń mobilnych. Kolejne zmiany to wprowadzenie czytelnych i bardziej estetycznych adnotacji, które będzie można oglądać na wszystkich urządzeniach. Ma to prowadzić do zwiększenia oglądalności kanałów i dać możliwość kierowania do sklepów lub innych kanałów.

Nowości nadchodzą

Oprócz zmian, w planach serwisu jest kilka nowości. Przede wszystkim YouTube chce wprowadzić nową aplikację „YouTube Creators Studio”. Jej zadaniem będzie ułatwienie zarządzania kanałem i szybsza komunikacja z użytkownikami, w tym łatwiej będzie można odpowiadać na komentarze widzów. Dzięki aplikacji będzie można m.in. sprawdzić wyświetlenia real time. Nowością będzie też „Creator Credits”, dzięki któremu będzie można pokazać kto uczestniczył w tworzeniu filmu. To może skutkować większą liczbą wyświetleń i subskrypcji, a także ułatwi kolaborację na YouTube’ie.

Pozycja YouTube na rynku nie jest zagrożona, nadal jest to najbardziej popularny serwis z filmami w sieci. Zapowiedziane zmiany otwierają jeszcze więcej możliwości przed użytkownikami i markami. Korzyści odczują też odbiorcy, to dla nich powstaną filmy jeszcze lepszej jakości, system napisów ułatwi im znalezienie interesującego materiału. Serwis dotrze do wiekszej widowni, co spowoduje, że społeczność YouTube będzie nadal rosnąć.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail