reklama
Lipcowa odsłona raportu Socialbakers dotyczącego polskiego Facebooka nie przynosi znaczących zmian w porównaniu ze stanem na koniec czerwca, co tylko potwierdza, że mamy do czynienia z leniwym, wakacyjnym okresem.
Na Facebooku? Leniwie…
Spośród godnych odnotowania zmian, można wspomnieć o małym przetasowaniu w rankingu najpopularniejszych branż na Facebooku, gdzie kategoria „E-commerce”, kosztem branży telekomunikacyjnej, przesunęła się z 4. na 3. miejsce.
Żadnych zmian nie odnotowano w rankingach najpopularniejszych profili na Facebooku. W zestawieniu wszystkich marek niezmiennie przewodzi Play, wyprzedzając dwa profile Orange (globalny i polski), które mają niemal identyczną liczbę fanów w naszym kraju. W branży medialnej również po staremu – Radio ESKA, ESKA TV oraz MTV Polska.
Samsung i stoprocentTV podwójnymi liderami
Pewne przetasowania nastąpiły z kolei na Twitterze. W rankingu Top 5 pod względem liczby obserwujących, profil Orange wyprzedził Nokię i awansował tym samym na 3. pozycję. Z kolei w zestawieniu opartym o liczbę interakcji, na czoło wysforował się Samsung (lider również pod względem liczby obserwujących), wyprzedzając adidasa. Niemiecki gigant musiał zresztą ustąpić pola również Orange.
Leniwie było również na YouTube – jedyna zmiana to awans kanału LEGO na 3. miejsce pod względem liczby wyświetleń opublikowanych na nim filmików. Poza tym bez zmian – zarówno jeśli chodzi o wyświetlenia, jak i liczbę subskrybentów, stawce przewodzi kanał stoprocentTV.
Kierunek: Tajlandia!
Tradycyjnie najciekawiej wygląda zestawienie najbardziej angażujących marek na Facebooku, gdzie już drugi miesiąc z rzędu poza rankingiem znajduje się profil Audi Polska. W lipcu najlepiej angażował oficjalny profil Tajlandii, prowadzony we współpracy z biurem podróży Rainbow Tours. To niejako potwierdzenie, że w wakacje na Facebooku interesują nas głównie tematy okołourlopowe. Poza tym do Top 5 „załapały się” Castrol, Alfa Romeo, Pilsner Urquell oraz Saeco. Spośród wymienionych, najlepszą serię notują Alfa Romeo i Saeco, które znalazły się w tym zestawieniu po raz trzeci z rzędu.
Telekomy wciąż bezkonkurencyjne
W porównaniu z czerwcem o 8 pkt proc. spadł średni współczynnik responsywności (response rate) notowany na analizowanych profilach. W lipcu wyniósł 49%. Jednak najlepsze profile utrzymały bardzo wysoki poziom. W przypadku Plusa response rate za lipiec wyniósł aż 100%, a w przypadku Orange i heyah 99%. Najsłabiej pod tym względem wypadł T-Mobile – „jedynie” 87%.
Tradycyjnie najbardziej zapracowani byli administratorzy i moderatorzy profilu Orange, którzy dodatkowo najszybciej udzielali odpowiedzi. Średnio zajmowało im to zaledwie 21 minut, choć tylko o minutę gorsi byli ich odpowiednicy prowadzący profil heyah. Cały ranking responsywności jak zwykle zdominowały marki telekomunikacyjne, bowiem poza wymienionymi, w zestawieniu znalazło się również miejsce dla nju mobile.
Branża spożywcza górą
Dwie z trzech marek, które opublikowały najbardziej angażujące wpisy lipca powtórzyły czerwcowy sukces. Mowa o Republice Kaktusa oraz Mentosie. A zważywszy na to, że stawkę uzupełnił Tymbark, wniosek może być tylko jeden – w lipcu branża spożywcza najskuteczniej zabiegała o interakcje facebookowiczów.
Poniżej lipcowa infografika od Socialbakers.