X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Zobacz, jak sprzedają lokalne wyniki wyszukiwania

Zobacz, jak sprzedają lokalne wyniki wyszukiwaniafot. © Ingo Bartussek - bank zdjęć Fotolia.com

reklama






Właściciele smartofonów i urządzeń mobilnych znacznie lepiej reagują na reklamy oparte na danych lokalnych. Według raportu Our Mobile Planet ponad 90% Polaków wyszukuje za pomocą smartofnów różne informacje lokalne. Te traktujemy zawsze z większym zainteresowaniem, podczas gdy reklamy miejsc oddalonych o setki kilometrów wywołują w nas niechęć, złość lub obojętność.

fot. slideshare.net/wearesocialsg/social-digital-mobile-in-europe

fot. slideshare.net/wearesocialsg/social-digital-mobile-in-europe

Wyszukiwanie lokalne ułatwia i przyśpiesza kontakt klienta ze sprzedawcą czy dostarczycielem usługi. Reklamy kontekstowe, które wyświetlane są bezpośrednio przy wynikach wyszukiwania, mogą znakomicie pomóc w kierowaniu do nas klientów, którzy często przecież sami znajdują naszą firmę.

– Tworząc takie reklamy, warto skorzystać z narzędzia radius bidding, które pozwala ograniczyć zasięg reklam do określonej odległości od siedziby firmy, np. bannery mogą być wyświetlane użytkownikom znajdującym się w odległości do 2 kilometrów od lokalu gastronomicznego. Pozwoli to dotrzeć do osób, które mogą być nie tylko zainteresowane prezentowaną ofertą, ale również w dość krótkim czasie znaleźć się w siedzibie firmy, by z niej skorzystać – mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl na łamach porta

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


lu Brief.

Ale skierowanie klienta na naszą stronę to nie wszystko. Nasza wizytówka, czyli strona internetowa musi jeszcze być przystosowana do mobilnego urządzenia. Inaczej klient szybko ucieknie i na nic zdadzą się wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Mobilna strona, aplikacja lub sklep

Jak pokazują badania mShopper, użytkownicy smartfonów po odwiedzeniu nieprzystosowanej strony opuszczają ją w aż 74% przypadków. W dodatku tacy niezadowoleni klienci niechętnie wracają potem na stronę i nie będą polecać naszej firmy. Rozwiązaniem mogą być strony mobilne lub dostosowanie stron do ekranów urządzeń mobilnych (Responsive Web Design). W przypadku gastronomii lub ośrodków turystycznych dobrym pomysłem jest umieszczenie widocznego przycisku pozwalającego na błyskawiczny kontakt i złożenie rezerwacji.

Gdy nasza firma pojawi się już w wynikach wyszukiwania lokalnego i będziemy odsyłać klientów na w pełni funkcjonalną stronę, to prawdopodobnie wyprzedzimy w tym momencie naszą konkurencję, bo rozwiązania mobilne wprowadziło do tej pory zaledwie 5,3% przedsiębiorstw.





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]