X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook poszerza możliwości reklamowania wydarzeń

Facebook poszerza możliwości reklamowania wydarzeń

Jak wskazuje Facebook, każdego miesiąca 400 milionów użytkowników serwisu korzysta z funkcjonalności znanej jako „Wydarzenia”. Spośród wszystkich wydarzeń (koncertów, akcji społecznych itp.), 30% jest tworzonych przez administratorów facebookowych fan page’y. Do tej pory reklamy wydarzeń wyświetlane były jedynie w prawej kolumnie, przez co mogły umknąć uwadze tych, którzy potencjalnie byliby nimi zainteresowani.

Sponsorowane zaproszenie

Najnowsze zmiany Facebooka powinny pomóc organizatorom różnej maści wydarzeń w dotarciu do jak największej rzeszy potencjalnych uczestników. W tym celu administratorzy stron na Facebooku będą mogli tworzyć i wyświetlać reklamy wydarzeń w News Feedzie, a także w mobilnej wersji serwisu. Dzięki użyciu odpowiednich słów-kluczy, reklama będzie mogła przypominać zaproszenie, co z pewnością zachęci część użytkowników do uczestnictwa.

fot. Facebook

fot. Facebook

Kto skorzysta na zmianach? Z pewnością organizatorzy koncertów, operatorzy hal i klubów, w których koncerty się odbywają, teatry, galerie sztuki, sieci kinowe, ale również np. bary czy restauracje, które od czasu do czasu organizują dni promocyjne, podczas których ceny usług znacząco spadają.

Wgląd do statystyk

Ponadto prowadzący profile otrzymają wgląd do statystyk (Insights) związanych z wydarzeniami –liczbę facebookowiczów, do których dotarł link z wydarzeniem; liczbę wyświetleń strony wydarzenia oraz liczbę tych, którzy weszli w interakcję z wydarzeniem (dołączyli do wydarzenia, zapisali je lub oznaczyli opcję „Niedecydowany”. Odpowiednie dane zostaną wyświetlone z prawej strony ekranu.

fot. Facebook

fot. Facebook

Przy okazji ogłaszania zmian Facebook przypomniał administratorom o dotychczasowych funkcjonalnościach związanych z wydarzeniami. Jedną z nich jest zakładka „Wydarzenia” na fanpejdżach, których prowadzący często tworzą wydarzenia. Jeśli na danym fan page’u administrator nie widzi zakładki, może zmienić kolejność wyświetlania zakładek w rozwijanym menu „Więcej”. Z kolei mobilni facebookowicze mogą sprawdzić wydarzenia danej strony w dziale „Nadchodzące wydarzenia” (dostępny po przewinięciu profilu w dół).

fot. Facebook

fot. Facebook

Mały lifting

Ostatnią z zapowiedzianych zmian jest odświeżenie designu listy wydarzeń każdego użytkownika, do której dostęp zapewnia zakładka umieszczona po lewej stronie ekranu. Użytkownicy łatwiej odróżnią te wydarzenia, w których planują wziąć udział od tych, które są im proponowane przez Facebooka.

Więcej na temat zmian tutaj.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail