X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Radwańska tryumfuje na korcie i na Facebooku

Radwańska tryumfuje na korcie i na Facebooku

Drugi miesiąc wakacji na Facebooku nie wszystkim profilom upłynął tak leniwie jak większości pozostałych. Taki wniosek płynie z najnowszych, sierpniowych Fanpage Trends. Najlepszym tego przykładem są profile z branży sportowej. Ponadto najnowsza odsłona raportu Sotender wzbogaciła się o dwie nowe kategorie – „Trenerów personalnych” oraz „Zwierzęta”.

Statusy tekstowe w odwrocie?

Z lipcowych danych wynikało, że odsetek postów ze zdjęciami w ogólnej liczbie wpisów wynosił aż 65%. W ubiegłym miesiącu analitycy Sotrender sprawdzili natomiast, jaki jest odsetek postów ze zdjęciami lub obrazkami wśród najbardziej angażujących wpisów. Okazało się, że jest nieco niższy niż w przypadku wszystkich wpisów, ale i tak wynik 50% potwierdza, że to właśnie zdjęcia rządzą na polskim Facebooku. Co więcej, aż 10% markowych profili w ogóle nie publikowało statusów tekstowych, a wśród nich chociażby McDonald’s Polska, adidas Women czy Nike Football.

Sierpień udany dla sportowców

Jak już wspomnieliśmy, sierpień był szczególnie owocny dla profili sportowych, czego dowodem oficjalny fan page Legii Warszawa. W rankingu grupującym wszystkie strony polskojęzyczne zajął 6. miejsce pod względem łącznej liczby zaangażowanych fanów, awansując tym samym aż o 15 miejsc. Jeszcze większy awans profil zanotował w rankingu interaktywności – o 39 miejsc.

Co zaskakujące, osiągnięcia Legii i tak bledną przy wyczynie Agnieszki Radwańskiej. Jej oficjalny profil w rankingu fanpejdży z największą liczbą zaangażowanych awansował aż o 391 miejsc! Jak wskazują twórcy Fanpage Trends, stało się to możliwe m.in. dzięki wpisowi opublikowanemu po tryumfie Radwańskiej w bardzo silnie obsadzonym turnieju WTA w Montrealu. Był to 14. wygrany turniej w karierze polskiej zawodniczki. Okolicznościowy post polubiło ponad 40 tys. użytkowników, a 2,5 tys. dodało swój komentarz.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Kontrowersje zawsze w cenie

Nie tylko na profilach związanych ze sportem działo się w sierpniu coś ciekawego. Zainteresowanie wzbudzały m.in. treści mogące uchodzić za kontrowersyjne. Wystarczy wspomnieć obrazek opublikowany na fan page’u Platformy Obywatelskiej, na którym partia w sposób bardzo bezpośredni straszyła wyborców powrotem rządów Prawa i Sprawiedliwości. Efekt? 4 tys. polubień (drugi najlepszy wynik miesiąca w kategorii „Politycy i partie”) oraz aż 2 tys. komentarzy.

Innym źródłem kontrowersji w sierpniu były działania profilu centrum handlowego Plac Unii, które wywołały dyskusję w całej branży. Tematem dyskusji były źródła polubień treści publikowanych na tym profilu, którymi często były inne markowe fanpejdże, niemające jednak wiele wspólnego z branżą centrów handlowych.

Szkocka i burbon trafiają w gusta Polaków

Autorzy raportu eksponują również dużą popularność wśród polskich facebookowiczów profili producentów whisky i whiskey. Na czele kategorii „Alkohole”(zarówno pod względem liczby fanów, jak i liczby zaangażowanych) znajdują się producenci szkockiej whisky – Ballantine’s i Johnnie Walker. Ponadto jeśli chodzi o liczbę zaangażowanych, podium uzupełnia polski fan page amerykańskiego burbona Jack Daniel’s. Wspomniany Johnnie Walker zresztą mocno zapunktował wśród polskich facebookowiczów, dzięki opublikowaniu zdjęcia upamiętniającego rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego.

fot. Facebook.com/HouseOfWalkers

fot. Facebook.com/HouseOfWalkers

Chodakowska nie daje szans innym trenerom

Jak już wspomnieliśmy, Sotrender stworzył dwie nowe kategorie profili – „Trenerów personalnych” oraz „Zwierzęta”. W pierwszej z nich bezapelacyjnym liderem jest ciesząca się ogromną popularnością wśród Polaków zakochanych w fitnessie Ewa Chodakowska. W zgromadzeniu na swoim profilu ponad 1,2 mln fanów nie przeszkodził jej fakt, że niektórym osobom jawi się jako postać kontrowersyjna. Na drugim miejscu, z liczbą fanów niższą o ponad milion (!), uplasowała się Anna Lewandowska, żona najlepszego obecnie polskiego piłkarza.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

O wiele ciekawiej wygląda zestawienie dla kategorii „Zwierzęta”. Tutaj liderem jest fan page Pedigree Polska, ale patrząc na to, jaki wzrost liczby fanów zanotował w sierpniu wicelider (profil Pies fajny jest), spodziewamy się, że za miesiąc kolejność na górze będzie odwrócona. Stosunkowo niewiele do prowadzącej dwójki traci fan page Kochamy Zwierzaki! Psy, Koty i wszystkie inne pupile.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Przetasowania w customer service

Jeśli chodzi o dane dotyczące działań z zakresu customer service, warto odnotować awans profilu Cheetos na 1. miejsce pod względem współczynnika responsywności (response rate), który wyprzedził heyah i T-Mobile. Przetasowania miały miejsce również w rankingu najszybciej odpowiadających profili. Nieco spadła szybkość reakcji u administratorów i moderatorów Plusa (3 minuty i 20 sekund), co od razu znalazło odbicie w rankingu, w którym na pozycję lidera awansował heyah. Plus jest wiceliderem, a podium zamyka T-Mobile. Różnice między czołową trójką są jednak bardzo niewielkie.

Na koniec dodajmy, że najwięcej nowych fanów w minionym miesiącu pozyskali vloger Rezigiusz, komik SA Wardęga i zawodnik MMA Mamed Khalidov.

Pełne sierpniowe Fanpage Trends dostępne tutaj. Na blogu Sotrender jak zwykle krótkie podsumowanie najważniejszych wydarzeń. Poniżej natomiast sierpniowa infografika podsumowująca Fanpage Trends.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail