X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Wrzesień na YouTube: zwycięzca jest tylko jeden

Wrzesień na YouTube: zwycięzca jest tylko jedenfot. © Thomas Pajot - bank zdjęć Fotolia.com

Najświeższy raport od Sotrender pokazuje, że sukces Sylwestra Adama Wardęgi i jego suczki Chiki w zasadzie nie ma precedensu. Bez wątpienia przyjdzie nam jeszcze długo poczekać na porównywalne osiągnięcie któregokolwiek z polskich twórców działających na YouTube.

Wardęga rozdał karty

Kanał znanego performera zdominował praktycznie każdą z najważniejszych statystyk: liczbę wyświetleń, pozytywnych ocen oraz komentarzy, jak również współczynnik interaktywności. Dość powiedzieć, że liczba wyświetleń filmików opublikowanych na profilu Wardęgi była we wrześniu większa niż łączna liczba wyświetleń filmików opublikowanych na kolejnych… 43 najlepszych kanałach. Co więcej, Wardęga samodzielnie wygenerował 163 mln z 525 mln wyświetleń (31%) filmików opublikowanych na wszystkich analizowanych przez Sotender kanałach. Jednocześnie profil komika stał się pierwszym polskim kanałem, który przekroczył liczbę 2 mln subskrybentów. Tylko we wrześniu przybyło mu ponad 785 tys. obserwujących. Tego typu osiągnięcia można by wymieniać jeszcze długo…

Dodajmy, że filmik z pieso-pająkiem, czyli główny „sprawca” całego zamieszania, wkrótce przebije granicę 100 mln wyświetleń.

Przegląd Sportowy skorzystał na sukcesie siatkarzy

Tak wielka dominacja Wardęgi nie oznacza, że na YouTube nie działo się nic innego wartego wzmianki. Wprawdzie użytkownicy serwisu nie mieli możliwości śledzenia zmagań najlepszych siatkarzy podczas organizowanych w Polsce mistrzostw świata, ale dzięki imprezie wzrosła chociażby popularność kanału Przeglądu Sportowego. Profil awansował o 5 miejsc w kategorii „Prasa”, zwiększając we wrześniu swój stan posiadania aż o 69%. Na tym kanale opublikowano również najpopularniejszy filmik minionego miesiąca w branży prasowej. Na materiale widać, jakżeby inaczej, świętujących polskich siatkarzy.

Siatkarska gorączka była natomiast jakby nieobecna w branży sportowej. Tam niezmiennie silną pozycję mają kanały związane z piłką nożną (Legia Warszawa, PZPN-owski kanał „Łączy nas piłka”). Najlepszy pod względem liczby subskrybentów kanał stricte siatkarski należy do PGE Skry Bełchatów i zajmuje obecnie 12. pozycję w rankingu. Najpopularniejszym wrześniowym filmikiem w tej kategorii było natomiast nagranie, na którym piłkarze Reprezentacji Polski podejmują wyzwanie Ice Bucket Challenge.

Donatan i Cleo wciąż w gazie

Wśród najpopularniejszych filmików, poza materiałem Wardęgi, znalazł się również nowy klip Donatana i Cleo, nakręcony do utworu „BRAĆ”. Wideo zanotowało prawie 6 mln wyświetleń w ciągu zaledwie niespełna 10 dni.

Bez wątpienia to po części zasługa popularności kanału wytwórni Urban Rec, wydającej nagrania Donatana i Cleo. W kategorii „Muzyka” to drugi najpopularniejszy profil, tylko nieznacznie ustępujący liderującemu kanałowi ProstoTV.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Pełne wrześniowe YouTube Trends dostępne tutaj.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail