X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Dobre wieści! Facebook daje użytkownikom więcej kontroli nad News Feedem

Dobre wieści! Facebook daje użytkownikom więcej kontroli nad News Feedemfot. © nanomanpro - bank zdjęć Fotolia.com

reklama


O zmianach poinformowano w Newsroomie Facebooka. Przede wszystkim zostanie udostępniona użytkownikom krótka lista osób, stron i grup, których wpisy w przeciągu ostatniego tygodnia widzieliśmy najczęściej oraz tych, których przestaliśmy już „śledzić”. Dzięki kilku kliknięciom możemy tę listę przewrócić do góry nogami, czyli zdecydować, czy chcemy dalej obserwować sugerowane osoby oraz ewentualnie przywrócić te pomijane. To narzędzie wydaje się bardzo przydatne, ale spójrzmy dalej.

fot. mat. prasowe

fot. mat. prasowe

Kolejną z nowości ma być rozbudowanie możliwości kontroli News Feedu już z poziomu samej tablicy. Jeżeli napotkamy na jakieś treści, które nas nie interesują możemy naturalnie, tak jak dotychczas zgłosić, że nie chcemy widzieć tego postu, ale przy tym Facebook zasugeruje nam nowe rozwiązania. Jedną z opcji będzie możliwość zaznaczenia, że chcemy widzieć mniej wpisów tej osoby. W konsekwencji, jeżeli ograniczenie postów tej osoby lub strony nie wystarczy, możemy zawsze przestać śledzić tę osobę.

fot. mat. prasowe

fot. mat. prasowe

Kiedy zmiany?

Teoretycznie zapowiedziano, że zmiany w wersji komputerowej powinny być już dostępne, a w wersji mobilnej w przeciągu kilku tygodni. Wiadomo jednak, że nie zawsze zmiany wprowadzane są w Polsce od razu, więc możliwe, że niektórzy użytkownicy otrzymają dostęp do nowych ulepszonych narzędzi dopiero z czasem.

Ewolucja News Feedu trwa w najlepsze od początku powstania Facebooka. Najpierw wyświetlał on właściwie wszystkie wpisy w porządku z grubsza chronologicznym. Obecnie to, co widzimy w Aktualnościach, jest wynikiem obliczeń skomplikowanych algorytmów, za pośrednictwem których śledzone są nasze interakcje na Facebooku. Pomysł ten jednak od początku nie budził aprobaty użytkowników. Może zatem teraz coś się zmieni.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail