X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram – jak to się zaczęło?

Instagram – jak to się zaczęło?fot. © mari_p - bank zdjęć Fotolia.com

reklama


Jakiś czas temu współzałożyciel Instagrama Mike Krieger podzielił się swoimi wspomnieniami z czasu gdy wraz ze swoim przyjacielem – współpracownikiem Kevinem Systromem, założyli pierwszy na świecie portal społecznościowy opierający się tylko i wyłącznie na wymianie zdjęć. Ten niewielki startup założony w San Francisco, w którym pracowało 14 osób, zmienił świat social mediów i upowszechnił nowy sposób wymiany informacji między ludźmi.

1 mrqD2QKUyD70IBlT-L3O3g

1 uDvRnxcNqBFLNHKHR0OvXA

Protoplastą Instagrama była aplikacja Burbn, która miała grono zagorzałych zwolenników i jednocześnie pierwszych użytkowników. Nie była to jednak bardzo popularna aplikacja, a ówczesne telefony (4 lata we współczesnym rozwoju technologii to wieczność) nie były przystosowane do wyświetlania zdjęć tak doskonałej jakości jak jest to obecnie możliwe. W lipcu 2010 roku, Mike wraz z Kevinem postanowili, że spróbują stworzyć własny serwis, służący do wymiany zdjęć, które są najbardziej uniwersalnym i dosłownym sposobem komunikowania i dzielenia się momentami naszego życia, którymi chcemy pochwalić się światu.

Następne dni spędzili na projektowaniu interfejsu, tak aby był on maksymalnie wygodny, przejrzysty i funkcjonalny. Po dwóch tygodniach, gotowa była pierwsza wersja portalu, którą następnie testowało 100 testerów poprzedniej aplikacji Burbn. Po wielu próbach, porzuceniu wsparcia dla systemu Android i poprawkach, Instagram wystartował oficjalnie na całym świecie. Jak mówi sam Mike, pierwszy dzień działania Instagrama w sieci był dniem niepewności i gorączkowego oczekiwania na odzew internautów. Jak sam mówi, praca na początku projektu to balansowanie między szaleństwem udanego startu a ostrożnością i realistycznym patrzeniem na szansę powodzenia projektu. W pierwszym tygodniu odnotowano 100 tys. użytkowników. Dla Mike’a i Kevina był to niewątpliwy sukces. Sukces możliwości połączenia osób przebywających nawet na dwóch krańcach Ziemi, podzielania się swoimi przeżyciami, zdziwieniami i radościami dnia codziennego.

1 TOXCRVtlhKgZPcgK5DXndQ

Pierwsze szkice interfejsu

1 JbBX53vVZG-F6OIemM60gQ

“Prototyp” Instagrama :)

W 2012 roku Instagram został kupiony za miliard dolarów przez właściciela Facebooka. Historia powstania jednego z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie i pierwszego, który postawił na przekaz zdjęciowy pokazuje, że nawet małe firmy i startupy zakładane przez grupkę przyjaciół, mogą stać się przedsięwzięciami na skalę globalną. Potrzebne jest zaangażowanie i wiara w to co się robi. I jak udowodnił Instagram, może to być warte wiele pieniędzy, ale także bezcennego spełnienia, radości i satysfakcji.

1 x_cXi31FXJ1sT4pJHOXnTQ

Pierwsze zdjęcie wstawione przez Mike’a na swój profil

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail