X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Współtworzenie pełną gębą

Współtworzenie pełną gębąfot. © lassedesignen - bank zdjęć Fotolia.com

Nowe technologie, inteligentne pomysły, kampanie poruszające emocje – to wszystko owszem jest ważne w marketingu, jednak do tego wszystkiego zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Dziś nas, odbiorców i konsumentów, zachwyca i porusza coś innego. To możliwość wpływu, możliwość dołożenia swojej cegiełki, możliwość bycia częścią projektu, który jest nam prezentowany. I na tę potrzebę, która nie jest niczym nowym – teoria Kotlera powstała już kilka lat temu – odpowiadają w pełni polskie firmy, tworząc swoje kampanie reklamowe, produktowe czy wizerunkowe. Większość nagrodzonych kampanii podczas gali Mixx to właśnie te, które w ręce internautów oddały narzędzia pozwalające im na wyrażenie siebie, swoich myśli i pragnień. Furorę zrobiły te aplikacje i strony, które pozwalały zaangażować użytkowników.

Nagroda w kategorii Best in show, a także Innovation Award powędrowała w ręce agencji GONG za kampanię „Zwrotka” dla Żywca. Idea? Każdy mógł stworzyć swoją wersję zwrotki singla będącego hymnem trasy Męskie Granie 2014. Efekt? Ponad 150 tysięcy zwrotek udostępnionych on line i ponad pół miliona chętnych do wzięcia udziału w zabawie. Pomysł genialny w swej prostocie, bo odpowiadający na jedną z najważniejszych współczesnych potrzeb konsumentów, a właściwie już prosumentów, czyli tych, którzy są jednocześnie odpowiedzialni i chętni do tworzenia, produkcji i konsumpcji dóbr danej marki. Na tę samą potrzebę odpowiadała akcja PZU „Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym”, która nagrodę otrzymała w kategorii kampanii wizerunkowej. Choć była wielowymiarowa, choć poruszała emocje i była zupełnym przeciwieństwem typowych akcji związanych z bezpieczeństwem na drogach, w której zamiast szokować, mówiono językiem miłości i troski, to również jej twórcy z VML Poland nie zapomnieli o oddaniu w ręce użytkowników siły sprawczej. Każdy sam mógł tworzyć napisy na charakterystyczne niebieskie serduszka, które wieszano w swoich autach. Ale to nie wszystko twórczość ta była doceniana na stronie internetowej akcji, a najlepsze indywidualne teksty na serduszkach nagradzane.

Nagrody sypały się także w kampanii organizowanej dla Orange Warsaw Festiwal, realizowanej również przez VML. Pierwszy raz wykorzystano podczas promocji festiwalu Instagram. Fajnie, bo nowocześnie, interaktywnie, socialowo. Ale nie chodziło tylko o to, aby skorzystać z popularnego medium. Tu również zadbano o użytkowników. Zostali oni zaproszeni do wspólnego odliczania dni do festiwalu na Instagramie, poprzez ich autorskie zdjęcia. Te najbardziej kreatywne były nagradzane biletami na promowane wydarzenie.

Kreatywność, pomysłowość i aktywność użytkowników doceniana przez marki stanowi podstawę tworzenia angażujących kampanii reklamowych. I to niezależnie od tego czy poszukujemy ulubionego koloru Polaków jak w kampanii Dekoral, czy polskie ToCoś w akcji PrincePolo, czy czegokolwiek innego. Za każdym razem odzew użytkowników będzie głośno słyszalny przez marki, które dadzą im narzędzia do wyrażania siebie.

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail