reklama
Facebooka w przeciwieństwa do Twittera ominęło szaleństwo wyborów, stąd najpopularniejszym hashtagiem wciąż pozostaje #konkurs.
Polityka na Twitterze. Na Facebooku rozrywka
Chociaż odnotowany wzrost tematów politycznych, a odsetek zaangażowanych fanów kategorii „Politycy i partie” znacząco wzrósł, to jednak w porównaniu z Twitterem w listopadzie użytkowników Facebooka zajmowały zupełnie inne tematy. Przede wszystkim rozrywka, a do grona najbardziej angażujących stron trafił fan page Artura Szpilki – to awans o 35 pozycji w rankingu, a więc zaskakująco wysoki. Pierwsze miejsce zajęła stacja TVN. Pośród najbardziej angażujących stron w zestawieniu znalazły się także Demotywatory i Top Model TVN. Ten ostatni prawdopodobnie ze względu na finał czwartego sezonu. Tym samym wyprzedzając dotychczasową liderkę – Ewę Chodakowską.
Nie ma to jak #konkurs i wideo!
W listopadzie tradycyjnie królował hashtag #konkurs, który pojawił się w 613 postach. Inne popularne hashtagi to: #muzyka – 413 oraz #disco – 359. W raporcie przygotowanym przez Sotrender czytamy też, że liczba postów zawierających wideo wzrosła o 13,8% w stosunku do miesiąca poprzedniego. Być może jest to sygnał pokazujący, że także na Facebooku komunikacja wizualne przejmuje palmę pierwszeństwa.
Najszybciej reaguje Telekomunikacja
Fani korzystający z Facebooka jako z formy kontaktu z operatorem telekomunikacyjnym nie powinni narzekać. Średni czas reakcji (odpowiedzi na post użytkownika) w tej kategorii wynosił bowiem 6 minut i 50 sekund, w tym najszybsze były sieci: Plus – 2 minuty 36 sekund, Heyah – 2 minuty 40 sekund oraz T-Mobile PL – 3 minuty 16 sekund. Operatorzy odpowiadają na ponad 85% zapytań swoich fanów, co stanowi najwyższy branżowy odsetek na Facebooku. Na drugim miejscu uplasowały się strony bankowe, a na trzecim „Supermarkety”.
Więcej informacji i szczegółowy raport dostępny na stronie Sotrender.