X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Marketingowa magia tych świąt. Najlepsze świąteczne reklamy

Marketingowa magia tych świąt. Najlepsze świąteczne reklamyfot. © MNStudio - bank zdjęć Fotolia.com

Reklamy świąteczne, a przynajmniej te dobre reklamy świąteczne nie sprzedają produktów, nie krzyczą: „przyjdź!”, „kup mnie!”. Zamiast tego rozdają miłość, radość, ciepło rodzinnych spotkań i świąteczną atmosferę. Boże Narodzenie to czas kiedy można budować z klientem relacje, przekazywać mu garść emocji. To czas kiedy można puścić do niego oko i powiedzieć rozumiemy cię, rozumiemy to jaki jesteś, i wiemy czego pragniesz. Jednak tak delikatnie i subtelnie, żeby nikt nie poczuł się tym dotknięty, naciągany czy oszukiwany. Ale tak aby chciał się dzielić tym przekazem, aby przechodząc obok danego sklepu uśmiechnął się na jego widok i tam z przyjemnością zrobił zakupy. Bo czy ktoś po obejrzeniu reklamy, która chyba można uznać za numer jeden w tym zestawieniu, przeszedł by obojętnie obok domu towarowego John Lewis? W końcu w tym miejscu można kupić wszystko to o czym marzą twoi najbliżsi.

Skoro już o najbliższych mowa, to nie sposób nie wspomnieć o IKEI. Stworzona, co prawda na hiszpański rynek, jednak uniwersalna w swym przekazie, kampania we wspaniały sposób przypomina o tym co tak naprawdę liczy się w podczas świąt. To oczywiście rodzinna atmosfera i wspólnie spędzony czas. W ramach kampanii przeprowadzono krótki eksperyment, do którego zaproszono dziesięcioro dzieci. Każde z nich miało napisać list do Trzech Króli, którzy w hiszpańskiej tradycji, tak jak u nas Św. Mikołaj, przynoszą prezenty. Dzieciom poszło to niezwykle szybko, i po chwili kartki zapełniły się życzeniami. Potem otrzymały jednak drugie zadanie, w których miały napisać list do swoich rodziców. O co prosiły? O wspólną grę w piłkę nożną, o spędzanie razem więcej czasu, o poświęcenie im więcej uwagi. Spytane o to, które listy chętniej by wysłały, po chwili zastanowienia odpowiadały, że te do rodziców. Prosty przekaz, naładowany ogromnym ładunkiem emocjonalnym. Podobnie jak główna reklama tej kampanii, która podczas pogoni za prezentami i w przedświątecznym chaosie zwraca uwagę na najpiękniejszy prezent jaki można dać sobie w święta – wspólnie spędzony czas.

Przy temacie świątecznych reklam nie sposób pominąć Coca – Coli, która co roku raczy nas opowieściami o magii świąt. W tym roku ta marka również postanowiła oprzeć swój przekaz na emocjach. To kolejna odsłona, trwającej od kilku miesięcy kampanii, w której Coca – Cola proponuje dzielić się radością, tym razem w świątecznej odsłonie. Klimatyczna i wywołująca pozytywny uśmiech.

O niezwykłej, wręcz magicznej atmosferze świąt, przypomina także Marks & Spencer. Wszystko przy pomocy dwóch wyjątkowych wróżek.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail