
reklama
Reklamy świąteczne, a przynajmniej te dobre reklamy świąteczne nie sprzedają produktów, nie krzyczą: „przyjdź!”, „kup mnie!”. Zamiast tego rozdają miłość, radość, ciepło rodzinnych spotkań i świąteczną atmosferę. Boże Narodzenie to czas kiedy można budować z klientem relacje, przekazywać mu garść emocji. To czas kiedy można puścić do niego oko i powiedzieć rozumiemy cię, rozumiemy to jaki jesteś, i wiemy czego pragniesz. Jednak tak delikatnie i subtelnie, żeby nikt nie poczuł się tym dotknięty, naciągany czy oszukiwany. Ale tak aby chciał się dzielić tym przekazem, aby przechodząc obok danego sklepu uśmiechnął się na jego widok i tam z przyjemnością zrobił zakupy. Bo czy ktoś po obejrzeniu reklamy, która chyba można uznać za numer jeden w tym zestawieniu, przeszedł by obojętnie obok domu towarowego John Lewis? W końcu w tym miejscu można kupić wszystko to o czym marzą twoi najbliżsi.
https://www.youtube.com/watch?v=iccscUFY860
Skoro już o najbliższych mowa, to nie sposób nie wspomnieć o IKEI. Stworzona, co prawda na hiszpański rynek, jednak uniwersalna w swym przekazie, kampania we wspaniały sposób przypomina o tym co tak naprawdę liczy się w podczas świąt. To oczywiście rodzinna atmosfera i wspólnie spędzony czas. W ramach kampanii przeprowadzono krótki eksperyment, do którego zaproszono dziesięcioro dzieci. Każde z nich miało napisać list do Trzech Króli, którzy w hiszpańskiej tradycji, tak jak u nas Św. Mikołaj, przynoszą prezenty. Dzieciom poszło to niezwykle szybko, i po chwili kartki zapełniły się życzeniami. Potem otrzymały jednak drugie zadanie, w których miały napisać list do swoich rodziców. O co prosiły? O wspólną grę w piłkę nożną, o spędzanie razem więcej czasu, o poświęcenie im więcej uwagi. Spytane o to, które listy chętniej by wysłały, po chwili zastanowienia odpowiadały, że te do rodziców. Prosty przekaz, naładowany ogromnym ładunkiem emocjonalnym. Podobnie jak główna reklama tej kampanii, która podczas pogoni za prezentami i w przedświątecznym chaosie zwraca uwagę na najpiękniejszy prezent jaki można dać sobie w święta – wspólnie spędzony czas.
Przy temacie świątecznych reklam nie sposób pominąć Coca – Coli, która co roku raczy nas opowieściami o magii świąt. W tym roku ta marka również postanowiła oprzeć swój przekaz na emocjach. To kolejna odsłona, trwającej od kilku miesięcy kampanii, w której Coca – Cola proponuje dzielić się radością, tym razem w świątecznej odsłonie. Klimatyczna i wywołująca pozytywny uśmiech.
https://www.youtube.com/watch?v=xA6yo0qHk7M
O niezwykłej, wręcz magicznej atmosferze świąt, przypomina także Marks & Spencer. Wszystko przy pomocy dwóch wyjątkowych wróżek.
https://www.youtube.com/watch?v=v_SOBjTsWAI
Reklama