X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook proponuje nową metodę liczenia skuteczności reklam

Facebook proponuje nową metodę liczenia skuteczności reklamfot. © Sondem - bank zdjęć Fotolia.com

reklama


Jeżeli myślimy o sprawdzeniu skuteczności naszej akcji promocyjnej prowadzonej w sieci, od razu kierujemy się w stronę analizy współczynnika klikalności. Jednak ta metoda nie jest doskonała i pomija kilka bardzo ważnych aspektów niezbędnych do całościowej analizy naszych działań.

Eksperci z Facebooka postanowili zbadać i określić nową, lepszą metodę sprawdzania oddźwięku akcji promocyjnych prowadzonych na tym portalu społecznościowym. W tym celu zachęcali reklamodawców do zapisywania się na badanie prowadzone właśnie przez nich. Jak w każdym badaniu wyznaczono grupę badaną i grupę kontrolną. Badanie polegało na przedstawieniu grupie badanej wiadomości na ich news feedach (grupa kontrolna nie dostała takich powiadomień). Potem sprawdzano czy i ile członków grupy badanej zainteresowało się i kupiło promowany produkt lub usługę i porównano to z wynikami zainteresowania członków grupy kontrolnej. Wyniki tych badań pokazały, że ta metoda (nazwana conversion lift) jest bardziej dokładna i oddająca rzeczywistą skuteczność przekazu reklamowego, a przecież o to chodzi każdemu marketerowi. Co prawda, może się okazać, że tak liczony współczynnik jest niższy od “klikalności”, jednak różnica między wynikami jednej i drugiej metody pozwoli na określenie ilości potencjalnych klientów, których nasza akcja nie przekonała do zakupu promowanego produktu. Mamy wtedy pełen ogląd na tę grupę, do której możemy skierować lepszy i skuteczniejszy przekaz.

W tym miejscu trzeba zaznaczyć: nowa metoda nie opiera się na technologii “eye tracking”, więc nie wzbudza kontrowersji i wątpliwości wśród użytkowników sieci, a w szczególności Facebooka (fakt, że głównym prowodyrem takiego sposobu jest Google pomińmy).

Rzeczywista efektywność

Można powiedzieć, że metoda rodem z Menlo Park nie opiera się na wymyślnie inteligentnych rozwiązaniach, jednak w prosty sposób pokazuje rzeczywistą efektywność reklam na Facebooku, co jest niezmiernie ważne dla reklamodawców, którzy za wykupioną wirtualną przestrzeń reklamową chcą otrzymać jak największy zwrot inwestycji. I oczywiście jest to także korzystne dla samego Facebooka, który utrzymuje się głównie z reklam i zależy mu na wiernych i świadomych klientach.

Usługa “conversion lift” jest już dostępna na Facebooku, a wyniki jej zastosowania widać w Menedżerze reklam. Jeśli więc jesteście reklamodawcami albo zamierzacie nimi być, pamiętajcie o tym.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail