reklama
Shocase to platforma, która rozpoczęła swoją działalność dopiero od stycznia bieżącego roku, a już na świecie ma spore grono fanów. W Polsce jest to jeszcze niewielka społeczność, ale tak jak z wieloma zagranicznymi portalami bywa, wkrótce może się to zmienić. Pomysł bowiem wydaje się genialny w swej prostocie. Dzięki tej platformie dotrzeć można, do inspirujących treści, które w pełni dostosowane są do grupy docelowej. A jest nią szerokie grono specjalistów z zakresu marketingu, PR, reklamy czy social media. Wymiana informacji, opisy projektów, filmy reklamowe, wartościowy content, porady branżowe – to wszystko co do tej pory charakteryzowało specjalistyczne blogi, fora czy grupy tworzone w innych social mediach, teraz dostępne jest w jednym miejscu.
Aby korzystać z tych wyjątkowych treści, należy zarejestrować się na stronie portalu. Aby to uczynić, wystarczy wpisać dane personalne i adres mailowy. Po jego potwierdzeniu, można już korzystać z serwisu.
Obszary zawodowe do wyboru
Każdy użytkownik na początku musi wybrać obszar zawodowy, z którym jest powiązany. Do wyboru jest osiem takich obszarów: Reklama, Branding, Design, Eventy, PR, Sprzedaż, Content Marketing oraz Strategia. Wybór będzie determinował także to jakie treści ukazywać się będą na News Feedzie. Bowiem po wybraniu danej kategorii, automatycznie do grona obserwowanych osób danego użytkownika dołączani są ci, którzy specjalizują się w tym samym obszarze tematycznym. Jednak ta selekcja nie ograniczy dostępu do treści czy użytkowników z pozostałych obszarów. Będą oni dostępni w zakładce Discover.
Kolejnym elementem portalu, jest oczywiście sam profil użytkownika, w którym uzupełnia się dane personalne dotyczące wykształcenia i doświadczenia zawodowego. Można to zrobić samemu, ale miłą niespodzianką jest fakt, że jeśli posiada się już konto na LinkedIn serwis, po akceptacji, sam “zasysa” dane z tego portalu. Dzięki czemu nie trzeba ich ponownie wprowadzać.
Miejsce do dzielenia się projektami
Jednak Shocase to nie tylko kolejny portal do zawierania znajomości biznesowych, ale taki dzięki któremu przede wszystkim można dzielić się własnymi projektami, poprzez które budować można wizerunek własnej marki, a także poznawać i inspirować się kampaniami realizowanymi przez innych użytkowników.
Projekty każdy użytkownik może kategoryzować w folderach według dowolnego klucza. Jeśli zaś chodzi o rodzaj treści, które może w nich zamieszczać, nie ma właściwie żadnych ograniczeń. Mogą to być filmy z YouTube’a czy Vimeo, zdjęcia, nagrania audio, prezentacje czy też zwykłe dokumenty w formacie PDF. Chcąc wejść w interakcje z innymi użytkownikami można polubić konkretny projekt bądź też go skomentować wyrażając swoją opinię. Aby prowadzić dłuższą, bezpośrednią i prywatną konwersację z danym użytkownikiem, znów pomocą posłużyć może LinkedIn. Taki sposób komunikacji proponuje sam Shocase, udowadniając tym samym, że nie na rywalizacji ale kooperacji i tworzeniu udogodnień dla użytkowników można budować swój sukces.