X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Badania to potwierdzają: przyszłość PR to content marketing

Badania to potwierdzają: przyszłość PR to content marketingfot. © Deyan Georgiev - bank zdjęć Fotolia.com

Agencje BuzzStream i Fractl stworzyły raport na temat przyszłości PR. W tym celu przebadano 20 słów kluczowych dotyczących marketingu i PR w latach 2008-2014. Wnioski z tych siedmiu lat, a także prognozy na przyszłość powstały dzięki statystykom opracowanym przez Google Trends.

źródło: research.frac.tl

źródło: research.frac.tl

Jak się okazało, popularność słów „informacja prasowa” i „public relations” była 40 razy większa niż określeń „content marketing” i „Inbound Marketing”. Jednak ta sytuacja dotyczy początkowego okresu badania. Jednak już 4 lata później wyszukiwania dla „content marketing” w ciągu roku podwoiły się, a „Inbound Marketing” zyskuje ok. 24% co pół roku! Te wyniki dotyczą oczywiście najbardziej rozwiniętych kontynentów i krajów: USA, Kanady, Europy, Australii i Indii. W ciągu badanego okresu popularność wyszukiwania określenia „public relations” spadła o 57%, a „informacja prasowa” straciła 44%. Za to w przypadku „marketingu treści” i „marketingu przychodzącego” wzrosty były ogromne. I tak w kolejności było to 700% i 9100%.

Preferowany typ zawartości

Jako najlepszy typ zawartości określono flipbooki i infografiki, które w ciągu badanych 7 lat zyskały ponad 100%. Na przeciwległym biegunie znalazły się animacje, których popularność spadła o 11 procent.

Wszystkie te dane sugerują, że informacje i kształtowanie wizerunku marki oparte na tradycyjnym PR i statycznym marketingu już niedługo odejdą w niebyt. Ich miejsce już zajęły infografiki i flipbooki, które w ciągu siedmiu lat zyskały po kilkaset procent, a ich dynamiczny rozwój (w szczególności tych pierwszych) na kolejne lata jest pewny. W dodatku można przewidywać, że treści przekazywane za pomocą krótkich video materiałów też zyskają na popularności i funkcjonalności.

Co prawda, w polskich realiach „PR” i „informacja prasowa” są ciągle bardzo popularne (choć często okryte niezbyt pozytywną sławą), jednak i u nas widać tempo zmieniających się trendów. Chcąc wyróżnić się na tle sowich konkurentów, firmy muszą w swoich kampaniach marketingowych stosować treści, które są przydatne dla przeciętnego klienta, a jednocześnie są one podane w krótkiej i atrakcyjnej formie. „Zwykłe” informacje prasowe stają się nudne nawet dla dziennikarzy i marketerów, nie wspominając o potencjalnych klientach. Tradycyjny PR już się „przejadł”, choć wydaje się, że jeszcze nie wszyscy zdążyli opanować tę sztukę. Jak pokazuje ten raport, przedsiębiorcy i marketerzy powinni kierować swoją uwagę na nowe formy komunikacji z otoczeniem.

Omawiany raport można pobrać tutaj.

  • sylwia kowalik

    Świetny content marketing reprezentuje firma LeadBullet. Można się na nich wzorować :)

  • Anna Kalinowska

    Publikacja ciekawa, w pełni się zgadzam. Jeśli chodzi o content marketing owszem jest skuteczny, ale tylko ten zawierający wartościowe i poszukiwane treści, wiele można już takich znaleźć, LeadBullet takie właśnie tworzy.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail