X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

5 podpowiedzi, jak skutecznie promować swój blog

5 podpowiedzi, jak skutecznie promować swój blogfot. CC0 Public Domain

reklama


Każdy albo prawie każdy ma swojego ulubionego bloga. Chociaż jednego. Blogi – w przeciwieństwie do newsów na portalach informacyjnych, Facebooka i Twittera czy maili od współpracowników – są miejscem, w którym nie musimy się spieszyć. Możemy spokojnie poczytać o czyiś marzeniach, hobby czy przemyśleniach. Blogi dzielą się na dwie zasadnicze grupy: te, które pisane są z potrzeby serca, są sposobem na odreagowanie czy pochwalenie się swoimi osiągnięciami i niekoniecznie muszą generować zyski, oraz takie, których głównym zadaniem jest zarabianie. Bez względu na rodzaj bloga, prędzej czy później większość ich twórców chce powiększać grono czytelników i budować swego rodzaju community wokół swojej osoby i serwisu. W dobie ciągle rozwijającej się sieci, mnogości informacji i nowych projektów, nie łatwo o oryginalną i zaskakującą promocję swojego miejsca w internecie. Jednak oprócz oryginalności i nietypowych rozwiązań, w promocji bloga ważna jest przede wszystkim skuteczność tych działań. Oto kilka rad dla chcących zwiększyć zasięg bloga i stworzyć jednolitą strategię jego promocji:

Czytaj więcej:
fot. © Mikkel Bigandt - bank zdjęć Fotolia.com
Te narzędzia sprawią, że nigdy nie zabraknie ci treści – niezbędnik content managera

1.

Aktualność i jakość contentu – coraz trudniej wyszperać z globalnego śmietnika, jakim jest internet, wartościowe treści. Jednak gdy już się to uda, szybko nie opuścimy miejsca, w którym można się czegoś ciekawego dowiedzieć.

2.

Wiem, że w niektórych przypadkach jest to wręcz bolesne, ale wpisy z grafikami, obrazkami i memami są poczytniejsze. Ale uwaga: tekst musi być wysokiej jakości! W przeciwnym razie nawet najlepsza grafika nic nie zdziała.

Czytaj więcej:
fot. © Stauke - bank zdjęć Fotolia.com
20 banków, w których znajdziecie darmowe zdjęcia

3.

Budowanie kontaktów i interakcji jest niezbędne do stworzenia community. Zadawanie pytań czytelnikom i konkursy mile widziane. O nieodłącznej i koniecznej obecności na portalach społecznościowych nie trzeba wspominać.

4.

Warto nawiązywać współpracę z innymi blogerami. Nie zawsze jest łatwo, ale poczytniejsze blogi mogą pomóc twojemu wybić się na wyżyny popularności (ciągle pamiętając o jakości bloga – swojego i partnerskiego).

Czytaj więcej:
fot. © Robert Kneschke - bank zdjęć Fotolia.com
7 darmowych narzędzi do tworzenia infografik

5.

Komentuj wpisy innych blogerów: zostawienie w komentarzu linku zwiększy szansę na odwiedzenie twojego bloga przez nowych użytkowników. Należy jednak pamiętać, że komentarz musi być na poziomie – “hate, trolling” i inne na pewno nie pomogą.

To najważniejsze rady i wskazówki dla blogerów chcących promować swoje internetowe wysiłki. Zobaczcie też infografikę stworzoną przez firmę Referral Candy z pomniejszymi, ale bardzo ważnymi elementami niezbędnymi do skutecznej promocji.

jak-promowac-blog-infografika

A teraz pozostaje siadać do pisania. Trzymając się przedstawionych wskazówek z pewnością zasięg bloga się zwiększy. I nieważne czy piszecie dla pieniędzy czy dla “tylko” dla własnej satysfakcji. Jedno i drugie na pewno poszybuje w górę.

  • Dzięki za wpis!

  • Dzięki Mateusz za dobre rady, mam nadzieję że choć trochę pomogą. Pozdrawiam :)

  • Obecnie newsletter to najlepsza forma komunikacji z czytelnikami, serwisy społecznościowe pokazują wpisy w limitach. Przyszłością będą powiadomienia na przeglądarkę, już są ale obecnie mało popularne a konfiguracja trochę trudna. Z tej funkcji korzysta Facebook. Wyskakuje okienko na dole przeglądarki jak ktoś do nas napisze.

  • Bardzo rzeczowy wpis, bez niepotrzebnej egzaltacji – mimo, że sama jestem blogowym “świeżakiem” już widzę, że blogowanie to nie jest zabawa na miesiąc i ekspresowe efekty. #full_time_job :)

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail