X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook Messenger stanie się narzędziem dla biznesu

Facebook Messenger stanie się narzędziem dla biznesuJuż od dawna w niektórych kręgach można usłyszeć, że w niedalekiej przyszłości podstawowymi użytkownikami Facebooka będą firmy. Jak na razie nic nie zwiastuje tak radykalnej zmiany, ale narzędzia stworzone przez Facebooka zaczynają zmierzać w stronę biznesu.

reklama


Na konferencji F8 w San Francisco przedstawiono bardzo wiele nowych rozwiązań dla Facebooka, które już weszły do użycia lub niebawem zaczną działać w sieci. Zmiany nie ominęły także popularnego komunikatora, który w dość szybkim tempie ma zamienić się w doskonałe narzędzie dla firm. Jak to działa i w jakim celu zmieniono pierwotna rolę Messengera?

Messenger Platform

Facebook wraz z 40 zewnętrznymi deweloperami rozszerzył działalność Messengera na możliwość korzystania z niego przez firmy i podmioty oferujące usługi i aplikacje. Tym samym Messenger staje się platformą dla aplikacji, które mogą dodawać ich twórcy. Treści i funkcje dodanych apek będą widoczne w wysyłanych wiadomościach i możliwe do zainstalowania jako kolejna opcja komunikatora. Krótko mówiąc, użytkownicy po zainstalowaniu aplikacji mogą w bardzo łatwy sposób korzystać z dźwięków, grafik, GIF-ów, memów, animacji i wielu innych elementów, które dotychczas powodowały większe kłopoty w komunikacji za pomocą Messengera.

messenger-platform

messenger-platform

Messenger dla biznesu

Facebookowy komunikator umożliwił także firmom korzystanie z niego. I tak kolejne narzędzie stało się dostępne dla biznesu, prowadzenia akcji marketingowych i komunikacji z potencjalnymi klientami. Dzięki Messengerowi możemy także śledzić realizację naszego zamówienia, zmieniać je oraz zadawać pytania sprzedawcom i usługodawcom.

messenger-platform-business

Oczywiście cała operacja nie zostałaby przeprowadzona, gdyby wcześniej nie sprawdzono potencjału nowego rozwiązania. Wiele firm twierdzi, że korzystanie przez nie z komunikatora znacznie zwiększy oddziaływanie na potencjalnych klientów, usprawni komunikację z nimi oraz otworzy nowe możliwości marketingowe.

Jak na razie biznesowe zastosowanie Messengera na własnej skórze testują firmy z USA, ale niedługo nowy potencjał dostrzegą inne firmy, także te z Polski. Trzeba zaznaczyć, że codziennie z komunikatora korzysta ponad 600 mln użytkowników na całym świecie, więc “audytorium” jest dosyć duże. Dajcie znać jeżeli spotkacie się z przedsiębiorcami, którzy komunikują się i promują swoje produkty czy usługi za pomocą tego komunikatora. Już teraz jednak można korzystać z nowych funkcji oferowanych przez deweloperów. Lub pochwalić się swoją.

Poniżej przedstawiamy infografikę pokazującą profil aktywnych użytkowników Messengera. A więcej szczegółów o nowych rozwiązaniach można zdobyć na stronie dla deweloperów i biznesu.

facebook-messenger-globalwebindex

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail