
reklama
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
Na konferencji F8 w San Francisco przedstawiono bardzo wiele nowych rozwiązań dla Facebooka, które już weszły do użycia lub niebawem zaczną działać w sieci. Zmiany nie ominęły także popularnego komunikatora, który w dość szybkim tempie ma zamienić się w doskonałe narzędzie dla firm. Jak to działa i w jakim celu zmieniono pierwotna rolę Messengera?
Messenger Platform
Facebook wraz z 40 zewnętrznymi deweloperami rozszerzył działalność Messengera na możliwość korzystania z niego przez firmy i podmioty oferujące usługi i aplikacje. Tym samym Messenger staje się platformą dla aplikacji, które mogą dodawać ich twórcy. Treści i funkcje dodanych apek będą widoczne w wysyłanych wiadomościach i możliwe do zainstalowania jako kolejna opcja komunikatora. Krótko mówiąc, użytkownicy po zainstalowaniu aplikacji mogą w bardzo łatwy sposób korzystać z dźwięków, grafik, GIF-ów, memów, animacji i wielu innych elementów, które dotychczas powodowały większe kłopoty w komunikacji za pomocą Messengera.
Messenger dla biznesu
Facebookowy komunikator umożliwił także firmom korzystanie z niego. I tak kolejne narzędzie stało się dostępne dla biznesu, prowadzenia akcji marketingowych i komunikacji z potencjalnymi klientami. Dzięki Messengerowi możemy także śledzić realizację naszego zamówienia, zmieniać je oraz zadawać pytania sprzedawcom i usługodawcom.
Oczywiście cała operacja nie zostałaby przeprowadzona, gdyby wcześniej nie sprawdzono potencjału nowego rozwiązania. Wiele firm twierdzi, że korzystanie przez nie z komunikatora znacznie zwiększy oddziaływanie na potencjalnych klientów, usprawni komunikację z nimi oraz otworzy nowe możliwości marketingowe.
Jak na razie biznesowe zastosowanie Messengera na własnej skórze testują firmy z USA, ale niedługo nowy potencjał dostrzegą inne firmy, także te z Polski. Trzeba zaznaczyć, że codziennie z komunikatora korzysta ponad 600 mln użytkowników na całym świecie, więc “audytorium” jest dosyć duże. Dajcie znać jeżeli spotkacie się z przedsiębiorcami, którzy komunikują się i promują swoje produkty czy usługi za pomocą tego komunikatora. Już teraz jednak można korzystać z nowych funkcji oferowanych przez deweloperów. Lub pochwalić się swoją.
Poniżej przedstawiamy infografikę pokazującą profil aktywnych użytkowników Messengera. A więcej szczegółów o nowych rozwiązaniach można zdobyć na stronie dla deweloperów i biznesu.
Reklama