
reklama
O premierach nowych sezonów seriali, które podbiły serca widzów, wspomina każde medium. Jednak House of cards czy Gra o tron wygrywają w kategoriach popularności. W przypadku światowej premiery piątego sezonu serialu produkcji HBO, w którym przedstawiona jest historia walki rodów o panowanie nad królestwem Westeros, dyskusja w social media okazała się niezwykle ożywiona. Gra o tron emitowana jest w kilkunastu krajach, w tym także w Polsce, nie powinien zatem dziwić fakt, że ilość osób biorąca udział w tej wirtualnej dyskusji była ogromna. Dane opracowane przez Brand24 wskazują, że jej szacowany zasięg na dzień przed premierą i w dniu samej premiery obejmował aż 300 milionów internautów na całym świecie! Liczne hashtagi związane z filmem zalewały wprost sieć. Do dyskusji postanowiły włączyć się także firmy.
W HBO Polska zaraz start #GraOTron, a u nas wkrótce premiera telewizora UF950V – przypadek? http://bit.ly/1DPcVLT #CzekającNaGoT
Posted by LG Polska on 12 kwietnia 2015
Działania w ramach Real Time Marketingu przy tego typu okazjach nie są trudne do przeprowadzenia, a efekty są zwykle bardzo zadowalające. Monitoring tematów i przewidywanie trendów, którymi żyją, bądź żyć będą, internauci, a także kreatywna forma prezentacji tematu to najlepszy sposób aby wpis firmy w danym medium społecznościowym zdobył popularność. Ważna jest przy tym również szybkość reakcji i tworzenie dopasowanych treści, w odpowiednim czasie. Tworzony przez marki, a także samych internautów, content może być on naprawdę zróżnicowany. Począwszy od zabawnych obrazków z kultowymi cytatami, symbolami bądź scenami z filmu, przez bardzo niestandardowe realizacje. Na taką zdecydował się chociażby serwis internetowy Dziennika Zachodniego – Śląsk Plus, który postanowił właśnie na Śląsk przenieść akcję Gry o tron. Świetna promocja regionu, a przy okazji dobry content magazynu wpisywał się w internetowy trend.
Jednak chyba nic nie pobije popularności jaką zdobył film stworzony przez jednego z internautów, będący streszczeniem poprzednich sezonów serialu. Cała koncepcja filmu jest oparta i zrealizowana na wzór popularnej akcji promocyjnej australijskiego metra – Dumb ways to die. Kampania podbiła serca internautów przypominając, w zabawny i nieco makabryczny sposób, o zachowaniu bezpieczeń
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
stwa na stacjach metra. Film zdobył ponad 100 milionów wyświetleń odkąd ukazał się pod koniec 2012 na serwisie YouTube. Nowa wersja, nawiązująca do Gry o tron, w ciągu kilku dni osiągnęła już poziom ponad 800 tysięcy wyświetleń!
Reklama