X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

#GraoTron: Jak marki wykorzystały premierę nowego sezonu serialu?

#GraoTron: Jak marki wykorzystały premierę nowego sezonu serialu?fot. Flickr.com / CC / markturnerimages

O premierach nowych sezonów seriali, które podbiły serca widzów, wspomina każde medium. Jednak House of cards czy Gra o tron wygrywają w kategoriach popularności. W przypadku światowej premiery piątego sezonu serialu produkcji HBO, w którym przedstawiona jest historia walki rodów o panowanie nad królestwem Westeros, dyskusja w social media okazała się niezwykle ożywiona. Gra o tron emitowana jest w kilkunastu krajach, w tym także w Polsce, nie powinien zatem dziwić fakt, że ilość osób biorąca udział w tej wirtualnej dyskusji była ogromna. Dane opracowane przez Brand24 wskazują, że jej szacowany zasięg na dzień przed premierą i w dniu samej premiery obejmował aż 300 milionów internautów na całym świecie! Liczne hashtagi związane z filmem zalewały wprost sieć. Do dyskusji postanowiły włączyć się także firmy.

W HBO Polska zaraz start #GraOTron, a u nas wkrótce premiera telewizora UF950V – przypadek? 󾆐 󾠂 󾠈http://bit.ly/1DPcVLT #CzekającNaGoT

Posted by LG Polska on 12 kwietnia 2015

Johnnie Walker_oficjalny profil marki na Facebooku_zrzut z ekranu Tyskie_oficjalny profil marki na Facebooku_zrzut z ekranu

Działania w ramach Real Time Marketingu przy tego typu okazjach nie są trudne do przeprowadzenia, a efekty są zwykle bardzo zadowalające. Monitoring tematów i przewidywanie trendów, którymi żyją, bądź żyć będą, internauci, a także kreatywna forma prezentacji tematu to najlepszy sposób aby wpis firmy w danym medium społecznościowym zdobył popularność. Ważna jest przy tym również szybkość reakcji i tworzenie dopasowanych treści, w odpowiednim czasie. Tworzony przez marki, a także samych internautów, content może być on naprawdę zróżnicowany. Począwszy od zabawnych obrazków z kultowymi cytatami, symbolami bądź scenami z filmu, przez bardzo niestandardowe realizacje. Na taką zdecydował się chociażby serwis internetowy Dziennika Zachodniego – Śląsk Plus, który postanowił właśnie na Śląsk przenieść akcję Gry o tron. Świetna promocja regionu, a przy okazji dobry content magazynu wpisywał się w internetowy trend.

Jednak chyba nic nie pobije popularności jaką zdobył film stworzony przez jednego z internautów, będący streszczeniem poprzednich sezonów serialu. Cała koncepcja filmu jest oparta i zrealizowana na wzór popularnej akcji promocyjnej australijskiego metra – Dumb ways to die. Kampania podbiła serca internautów przypominając, w zabawny i nieco makabryczny sposób, o zachowaniu bezpieczeństwa na stacjach metra. Film zdobył ponad 100 milionów wyświetleń odkąd ukazał się pod koniec 2012 na serwisie YouTube.  Nowa wersja, nawiązująca do Gry o tron, w ciągu kilku dni osiągnęła już poziom ponad 800 tysięcy wyświetleń!

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail