X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Periscope – kolejne narzędzie life streamingu

Periscope – kolejne narzędzie life streamingu

reklama


Na całym świecie Twitter zdobywa coraz większą popularność i co jakiś czas dołączają do niego nowe aplikacje i funkcje. Oprócz zwykłego ćwierkania przy pomocy 140 znaków, pojawiła się możliwość dodawania krótkich filmów. Teraz przyszła pora na “wideo na żywo”. Najnowsza aplikacja Periscope umożliwia relację na żywo wszystkiego co dzieję się w naszym życiu. Taką rolę przewidzieli także sami twórcy Peryskopu, pisząc o tym na stronie internetowej aplikacji.

Czy w ostatnim czasie na Twitterze nie pojawiło się coś podobnego? Tak, tę samą funkcję pełni Meerkat. Obie aplikacje są dostępne jedynie na urządzenia Apple, obie pozwalają na transmisję “life”, komentowanie wideo i retwittowanie ich dalej. Różnice między Surykatką a Peryskopem są minimalne i mało znaczące. Na wyniki popularności jednej i drugiej aplikacji musimy jeszcze poczekać, ale już teraz niektórzy przewidują, że to ta nowsza apka zdobędzie większą popularność.

periscope

Potencjał marketingowy…

Wraz z pojawieniem się nowego narzędzia, marketerzy zacierają ręce na nową drogę i sposób na pozyskanie odbiorców i potencjalnych klientów. Zasada kampanii marketingowych, identycznie jak w przypadku Meerkata, opiera się na powiązaniu przekazu na żywo z reakcjami odbiorców w czasie rzeczywistym. Pokazanie poniedziałkowego poranka w firmie lub relacja z procesu przygotowania ulubionego lunchu w restauracji na rogu, może budować wizerunek i wyznaczać kierunki komunikacyjne na linii klient – firma.

…i medialny

Tak samo, jak w przypadku Meerkata, Periscope został ciepło przyjęty przez dziennikarzy. Bardzo chętnie korzystają z tego narzędzia, aby jak najszybciej i prosto z miejsca zdarzenia nadawać relację dla innych ćwierkaczy. Co ważne, w amerykańskich stacjach telewizyjnych coraz częściej pojawiają się wideo relacje nadawane właśnie za pomocą tych narzędzi.

Aby podsumować nową twitterową funkcję, można pokusić się o przedstawienie jej zalet i wad. Zacznijmy od tych pierwszych:

Zalety:

1. Jeszcze jedno dodatkowe narzędzie na Twitterze (więcej możliwości).
2. Tweety “pisane” można zastąpić tweetami wideo.
3. Konkurencja dla Meerkata (wewnętrzna) i Vine’a (podgryźć Facebooka – dlaczego nie?).
4. Nowe możliwości dla marketerów i dziennikarzy.

Wady:

1. Dostępne tylko na iOS-ie (w Stanach nie jest to problem, w Polsce już tak).
2. Jak sprawdzili to dziennikarze – dosyć powolne działanie aplikacji.
3. Nie da się utrzymać dłuższej relacji z użytkownikiem/widzem.
4. Jeszcze jedno narzędzie na Twitterze (przecież jest już aplikacja z sympatycznym afrykańskim zwierzątkiem w logo).

Oczywiście zalety i wady można mnożyć w nieskończoność, ale decydujące będą informacje o ilości pobrań i popularności filmów zrobionych tym narzędziem. Jedni chwalą nową aplikację za otwarcie nowych możliwości, inni marudzą, że “to już jest”, a poza tym “komu to potrzebne” (bo codzienne życie jest nudne i kto będzie chciał pokazywać je światu?). Patrząc jednak na sukces Instagrama, Vine’a, Facebooka na których co chwilę dowiadujemy się co, kto i gdzie robił można oczekiwać, że Periscope może pójść w ślady rywali. Na pierwsze wnioski musimy jednak poczekać.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail