X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Powstał raport o wpływie blogerów i vlogerów na polskich intenautów

Powstał raport o wpływie blogerów i vlogerów na polskich intenautówfot. © Pixelbliss - bank zdjęć Fotolia.com

Wyobraź sobie, że nagle znika cała blogo- i vlogosfera. Koniec przepisów na pyszne dania mięsne, roślinne, słodkie i słone, koniec z polecanymi miejscami na wakacje, pięknymi zdjęciami z najdalszych zakątków świata, koniec ze stylizacjami na każdą porę dnia i roku, koniec z testami sprzętów, koniec z zabawnymi czy edukacyjnymi filmami. Byłoby Ci żal? Aż 70%, przebadanych na potrzeby raportu, internautów odpowiedziało twierdząco na to pytanie. Bo choć zdarzają się użytkownicy internetu, którzy gardzą „szafiarkami”, których nie śmieszą filmy niektórych youtuberów, którzy uważają, że wylewanie swoich myśli przed tysiącami czytelników nie jest żadnym sukcesem, to jednak z pewnością, każdy z nich przynajmniej raz przeczytał bądź obejrzał przekaz, stworzony przez blogera czy vlogera, który mu przypadł do gustu, który był mu przydatny. Stając przed codziennymi wyborami, poszukując rozrywki, chcąc spojrzeć na świat z innej perspektywy wielu internautów sięga właśnie po b(v)logi, które stają się współcześnie telewizją, gazetą codzienną i opiniotwórczą, książką kucharską, magazynem modowym, branżowym poradnikiem i wiele więcej.

Blogerzy a decyzje zakupowe

Jak wskazuje raport b(v)logerzy ze swoim przekazem docierają już niemal do 11 milionów internautów! Z czego aż 8,5 mln to osoby, które regularnie sięgają po tego typu treści. Wśród stałych odbiorców to właśnie blogi i vlogi stanowią pierwsze źródło informacji o produktach. Dla nich opinia b(v)logerów jest ceniona bardziej niż opinia rodziny czy znajomych. W dodatku 25% badanych internautów uznaje blogi i vlogi za zaufane źródło informacji zakupowej. Skutkuje to tym, że 33% przebadanych respondentów przyznało, że pod wpływem pozytywnych informacji zamieszczonych na blogu czy vlogu kupiło dany produkt, zaś 32% ze względu na negatywną opinię zawartą na b(v)logu zrezygnowało z zakupu. W grupie stałych odbiorców wskazania te są znacznie wyższe i przekraczają 50%. Skuteczność dotarcia z przekazem do intenautów, zaufanie jakim obdarzani są b(v)logerzy, a także zaangażowanie i reaktywność odbiorców sprawiają, że wpływ b(v)logosfery na nasze codzienne wybory jest bardzo znaczący.

O raporcie

Raport B(v)log Power to efekt współpracy Stowarzyszenia i czterech zewnętrznych partnerów – Mobile Institute, NewsPoint, Sotrender i Brand24. To dwa miesiące badań przeprowadzonych na grupie ponad 2000 internautów, w ramach której analizie podlegały odpowiedzi statystycznych internautów, internautów deklarujących, że czytają blogi bądź oglądają vlogi, a także stałych czytelników i subskrybentów. W badanej grupie większość (bo 58%) stanowiły kobiety, zaś największą reprezentację stanowiły osoby w wieku 25-34 lata (35%). Badanie obejmowało także kilku miesięczny monitoring ponad 100 blogów i vlogów, które zostały wybrane do analizy pod kątem różnorodności kategorii tematycznych, a także liczby odwiedzin, interakcji czytelników czy obecności w rankingach.

Pobierz raport

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail