reklama
Skąd takie spostrzeżenia? Niedawno opublikowane wyniki badaczy z londyńskiego Uniwersytetu Brunela jednoznacznie wykazują, że nasza aktywność na portalach społecznościowych, a głównie na Facebooku ukierunkowana jest naszą samooceną. Dane zebrano na próbie 555 użytkowników Facebooka, których dobrano nie tylko ze względu na ich aktywność na portalach społecznościowych, ale również fakt czy są w związku i czas, który spędzają przeglądając Facebooka.
Niepewni siebie
Według raportu, ludzie niepewni siebie i z niską samooceną znacznie częściej udostępniają informacje związane z ich życiem, niż robiliby to w świecie realnym. Dzięki social media stają się bardziej otwarci i odciągają uwagę od swoich prawdziwych uczuć. Co ciekawe, efekt jaki osiągają niepewne siebie osoby na Facebooku jest zupełnie odwrotny od zamierzonego. Okazuje się, że niezbyt pochlebnie wypowiadamy się o znajomych zasypujących nas zdjęciami ze swoimi ukochanymi z coraz to bardziej egzotycznych destynacji i według raportu uważamy je za „mniej sympatyczne”.
Reklama