X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Kobiety i osoby z wyższym wykształceniem dbają o swój cyfrowy wizerunek

Kobiety i osoby z wyższym wykształceniem dbają o swój cyfrowy wizerunekfot. © robu_s - bank zdjęć Fotolia.com

#ThinkSocial, to raport o trendach i wizerunku w sieci. Ukazał się by zainicjować dyskusję na temat znaczenia kreowania swojego wizerunku w Internecie – zarówno w kontekście prywatnym, jaki i biznesowym. Ważnym aspektem publikacji jest edukacja Internautów i szerzenie wiedzy na temat roli zarządzania prywatnością i tzw. „personal brandingu”.

Punktem wyjściowym dla wydawnictwa #ThinkSocial były wyniki badania opinii „Prywatność i wizerunek w Internecie” .

Czy swój wizerunek w sieci kreujemy świadomie?

fot. raport #ThinkSocial

fot. raport #ThinkSocial

Na pytanie na temat dbania o wizerunek w sieci, 57% respondentów raportu #ThinkSocial odpowiedziało pozytywnie. Ale aż 14 % z badanych deklaruje, że całkowicie o swój wizerunek się nie troszczy.

Z badań również wynika, że o wizerunek dbają bardziej kobiety (62% ) i osoby z wyższym wykształceniem (61%) oraz te osoby, które publikują dane na temat swojego prywatnego życia (60%).

W jaki sposób dbamy o wizerunek w sieci, czego unikamy i na co zwracamy uwagę?

Publikowanie prywatnych informacji w Internecie jest bardzo powszechne. Aż 82% osób ma świadomość tego, że niektórych danych zamieszczać nie wypada. Wielu użytkowników Internetu rozważnie podchodzi do tematu (33%) i mądrze temat dobiera, unika publikacji materiałów negatywnych (29%) oraz zwraca uwagę na kulturę słowa (25%) i jakość informacji (17%).

Najwięcej prywatnych danych zostawiamy na portalach społecznościowych, których głównymi użytkowniczkami są kobiety. Najpopularniejszym portalem jest Facebook (96%), zaraz po nim plasuje się YouTube (83%)i Google Plus (41%) i NK (38%).

fot. raport #ThinkSocial

fot. raport #ThinkSocial

Raport dostępny jest w tym miejscu.

Publikacja powstała na zamówienie UPC Polska – firmy, która od lat tworzy kontent i inwestuje w badania, które podnoszą poziom wiedzy na temat korzystania z Internetu i nowych technologii.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail