X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Królowie Snapchata: 100 osób, które powinien znać każdy marketer

Królowie Snapchata: 100 osób, które powinien znać każdy marketerfot. maurizio pesce/cc/flickr.com

Niekwestionowaną królową Polskiego Snapchata jest znana blogerka modowa Maffashion, której wpisy docierały nawet do 61 800 użytkowników. Kolejne miejsca w pierwszej piątce również należą do twórców internetowych znanych z innych platform: JDabrowski, LittleMoonster96, Deynn. Pierwszą piątkę zamyka Dawid Kwiatkowski, który docierał maksymalnie do 38 400 użytkowników.

Szybki, do granic możliwości wykorzystujący interakcje w czasie rzeczywistym, Snapchat powstał w 100% z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych. Dociera głównie do młodych – dobitnie świadczy o tym fakt, że w pierwszej 10 znalazł się tylko jeden twórca, który ukończył 30 lat. W znakomitej większości czołówka polskich Snapchaterów to ludzie do 25 roku życia, wiele pozycji zajmują nastoletni idole sieci. Ale snapchat to również sporo świeżości poza postaciami dobrze znanymi z innych mediów, w top100 odkryliśmy wiele nowych, nie zagospodarowanych jeszcze reklamowo talentów.

fot. HASH|FM

fot. HASH|FM

Snapchat – idealny dla młodych, trudny dla marketerów?

– Snapchat podbija świat w niesamowitym tempie angażując miliony młodych internautów. W czasie zbierania danych (od 5 do 31 maja) widzieliśmy jak zasięgi poszczególnych twórców stale rosną. Maffashion zaczynała w zestawieniu z 40 000 użytkowników. Obecnie dociera już do ponad 60 000. Marketerzy coraz częściej czują ogromny potencjał tej platformy. Jednak poza nielicznymi wyjątkami, takimi jak nasz partner rankingu – Orange (działający jako orange_polska), stosunkowo rzadko decydują się na obecność w tym serwisie – mówi Konrad Traczyk, prezes HASH|FM.

Szacuje się, że miesięczna liczba użytkowników Snapchata w Polsce może już sięgać ponad 2 mln użytkowników. Marketerzy jednak do tej pory ostrożnie podchodzili do tego medium. Opory marketerów wynikały dotychczas często z wyjątkowej niechęci twórców Snapchata do udostępniania informacji na temat wyników osiąganych przez serwis. Tajemnicą jest dokładna liczba użytkowników serwisu, zasięgi twórców czy nawet ich lista.

Raport dostępny jest w tym miejscu.

Źródło: informacja prasowa/HASH|FM

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail