X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Muzyczna mapa świata od Spotify

Muzyczna mapa świata od Spotifyfot. © Vagengeym - bank zdjęć Fotolia.com

Interaktywny przewodnik muzyczny Spotify to tak naprawdę mapa, dzięki której można poznać hity, które aktualnie rządzą w konkretnych miastach z różnych stron świata, w tym Polski. Mapa dostarcza ponad 1000 playlist, na których można znaleźć najpopularniejsze utwory wśród użytkowników Spotify.

Aktualizacje

Z racji tego, że na rynku muzycznym bardzo często dochodzi do zmian na topowych pozycjach, pojawiają się nowi artyści i nowe hity, mapa aktualizuje się automatycznie co dwa tygodnie. Dzięki temu, trendy muzyczne poszczególnych miast będą adekwatne do stanu faktycznego, a użytkownicy będą mogli poznać nowe hity muzyczne.

Światowe tendencje

Już teraz, na podstawie mapy, można stwierdzić, iż na poziomie ogólnym zdecydowanie największą popularnością cieszą się artyści lokalni poszczególnych miast, a hip hop to najchętniej odsłuchiwany gatunek muzyczny na świecie, bez względu na szerokość geograficzną czy język.

Czego słuchają Europejczycy, a czego Amerykanie? Według mapy, w Berlinie rządzi MIA, Londyn z kolei uwielbia Jamiego xx, a w Sztokholmie króluje Kaliffa. Zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych, a konkretnie Los Angeles lubuje się w muzyce Grupo Maximo Grado, a mieszkańcy Rio de Janerio uwielbiają słuchać Mc Nego de Borel.

Jakie trendy są w Polsce?

Jesteście ciekawi, jak kształtuje się gust muzyczny Polaków z różnych miast? Małopolską, a konkretnie Krakowem zawładnął Enej, z kolei Wrocławem Donatan w duecie z Marylą Rodowicz. Hit Sarsy króluje w Gdańsku, a mieszkańcy stolicy uwielbiają piosenki Taco Hemingwaya.

https://spotify.prowly.com/

https://spotify.prowly.com/

Spotify to bez wątpienia gigant streamingowy, który liczy w sobie grupę 75 milionów użytkowników. Statystyki, które pokazują jak różnią się nasze gusta muzyczne to przydatne informacje, które są nie tylko ciekawostkami, ale mogą być początkiem różnych działań marketingowych ze strony muzyków, producentów czy organizatorów eventów. No i nic już nie stoi na przeszkodzie, żeby pobawić się dokładnie w takim stylu jak mieszkańcy Nowego Jorku, Rio de Janeiro czy Los Angeles, prawda?

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail